Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1564 ggr
Pelle Långlös
3/18/13, 4:33 PM

Vad kan jag hitta på med lövbiff?

Jag har stekt och frysta lövbiffar. Tänkte först göra en gryta/wok av det hela men jag gör ju samma sak hela tiden bara köttet i dessa grytor som byts ut, allt annat är precis densamma.

Har inte så värst mycket hemma men pommes har jag och kan göra bea-sås (pulver).

Ge mig tips och se om jag har något hemma. Som sagt jag har väldigt lite hemma.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
[Tilde]
3/18/13, 5:57 PM
#1

Hemma i Sverige brukade vi vika lövbiffarna på mitten och lägga en bit gorgonzola mellan (sen sätta tandpetare så köttet stannar vikt när man steker). Supergott! Speciellt med klyftpotatis 😃

Honestyisdead
3/18/13, 6:02 PM
#2

Sjömansbiff är gott. Då behöver du potatis, lök och öl/buljong.

Pelle Långlös
3/18/13, 6:36 PM
#3

Görs sjömansbiff på lövbiff? Det visste jag inte.

Gorgonzola har jag aldrig smakat.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

DesK
3/18/13, 6:52 PM
#4

Gorgonzola är en italiensk grönmögelost.

Du kan fylla lövbiffen med kryddad färskost, det är också gott

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Pelle Långlös
3/18/13, 7:09 PM
#5

Och rulla ihop med färskosten? eller hur gör man?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

DesK
3/18/13, 7:23 PM
#6

Ja eller så viker du den bara på mitten och fäster ihop med tandpetare, går bra både ock! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Tassy]
3/18/13, 7:41 PM
[Aquelegia]
3/18/13, 11:13 PM
#8

Annars ju långkokta rullader en höjdare. Man kan fylla det som ovanstående medlemmar har skrivit dock efter stekning lägga i köttbuljong och koka länge till köttet nästan faller isär.

Honestyisdead
3/18/13, 11:24 PM
#9

3 ja, annars hade jag inte skrivit det ;) Lövbiff är ju nötinnanlår som skivas tunnt. Annat nötkött som kan skrivas tunnt går också att använda.

Anterrabae
3/24/13, 3:38 PM
#10

Har även sett lövbiff av fransyska, då behöver köttet lite längre tid.. Annars, med innanlårslövbiffen, då är biff dijon jättegott :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
3/24/13, 5:23 PM
#11

Till långkok som rullader och sjömansbiff duger ju det betydligt billigare ytterlåret utmärkt 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: