Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 847 ggr
Fridaaaa
2013-03-15 10:26

Lättlagad mat

Nu när jag är sjuk, vill jag helst äta lättlagad mat.

Någon som har bra förslag? :)
Äter ej soppa (bara på pulver hehe) och äter ej grönsaker ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
VildaVittra
2013-03-15 10:35
#1

Fiskgratäng kanske? Den här tar inte mer än 5 minuter att fixa om man räknar bort tiden i ugnen.

Lägg frysta filéer av någon god vit fisk i en form, ca ett paket. Smeta på en halv burk med dijonsenap, smula över en fiskbuljontärning. Strimla en purjolök och täck ytan med (eller mixa den till mos om du inte gillar att se grönsaken, den är viktig för smaken). Vispa ihop 2-3 dl grädde med 2-3 dl creme fraiche och häll över fisken. Täck ytan med en god gratängost och gratinera tills fisken är klar och såsen kokat ihop.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
2013-03-15 10:39
#2

#1 Har dessvärre inte sån senap hemma, inte heller creme fraiche :/
Men lät jättegott! Kanske fixar i helgen, be sambon handla in det imorgon hehe :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
2013-03-15 10:42
#3

#2 Den är jättegod, till och med fiskhatare brukar gilla den och be om receptet.

Är du såsälskare som jag, tar man de de högre mängderna av creme fraiche och grädde.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
2013-03-15 10:44
#4

#3 Ja jag älskar fisk så :)
Okej :) Får se till att sambon handlar det i helgen beroende på vädret (kasst väder här, vägarna är blixterhala) men kommer helt klart testa det :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: