Annons:
Etiketterdryckerövrigt
Läst 2657 ggr
Stephanie
3/4/13, 10:12 AM

Öka törsten?

Finns det något sätt att öka törsten på? Jag dricker alldeles för lite men jag är helt enkelt inte törstig! Kan ofta klara mig på ett/två glas mjölk på en dag. Men det leder bara till att jag får jättetorr hud vilket är ganska jobbigt 😕 Jag försöker att alltid ha med en vattenflaska, men jag glömmer bort det ändå. Jag är inte heller speciellt förtjust i vatten, ännu mindre i vatten med citron eller kolsyrat…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
[Tassy]
3/4/13, 11:05 AM
#1

Jag har samma problem, som tur är äter jag dåligt med salt i maten och har problem med sköldkörteln, så för mig fungerar det att äta salta saker.

inisklo
3/4/13, 2:11 PM
#2

#0 dom kloka vise män/kvinnor 🙂säger,att kroppen "säger"om du ska dricka mer.Man får lite mer vätska oxå om man äter fruk.Det är int så kul bara dricka vatten om man int känner sig törstig…bara att nån säger,att vi ska dricka minst 2l vatten…o vilken andlednig…ha ha fylla magen med vatten,att int ryms dit nåt annat…mat

[Tassy]
3/4/13, 2:13 PM
#3

För mig är det ett medicinskt problem då jag inte känner törst som jag borde. Jag har haft allvarliga problem med njurarna till följd av detta. Urtrist när man upptäcker att ojdå, jag har knappt druckit mer än ett glas vatten på flera dagar 😕

inisklo
3/4/13, 2:41 PM
#4

#3 Tassy… ursäkta mig,men kan du skriva lite bara hur det är när man har problem med njurar.Läkaren min har sakt,att jag har ändringar osv medicin har jag nu,men jag tricker int så mycke men kroppen samlar vätska.🤔

[Tassy]
3/4/13, 2:45 PM
#5

Jag får mycket svåra njursmärtor och urinen är starkt missfärgat, jag får hög feber, yrsel, kallsvettas och mår mycket dåligt. När man samlar vätska i kroppen kan det vara helt annolunda, man behöver inte må dåligt alls.

inisklo
3/4/13, 2:59 PM
#6

#5 ys då…låter helt jobbit.nej jag bara tänkte efter som han sa,att det är äntringar i njurar osv o jag har ont ofta där som njurar ligger.Urin…ohhh..men jag ska ta upp det med han nästa gång.

Ja ja Tack till dig o liten 🌺

Annons:
[Aquelegia]
3/4/13, 7:34 PM
#7

Jag har haft läkarordinationer på hur ofta och hur mycket vatten jag skall dricka då jag ofta var uttorkad som barn. Efter flytt till landet med egen brunn dracks det bra mycket mer. Jag har en vattenflaska vid sängen så jag dricker direkt vid uppvaknande. Sen dricker jag när jag är på jobbet då jag ofta glömmer dricka till frukosten. Dricker alltid vatten till mat. väldigt sällan någon öl men läsk och dylikt får jag snällt försöka hålla mig undan ifrån.

Jag har helt enkelt fått försöka ta mig an en drickarutin. Kan dock komma på mig själv med att dricka 1 glas vatten på 2 dagar. Kaffe gills ju inte som vätska då det är uttorkande.
Jag känner törst men glömmer lätt bort mig och går istället och blir osläckbart törstig i flera dagar sedan.
Vintertid tycker jag det är obehagligt att dricka då det är så hiskelgt kallt med vatten. Ljummet vatten smakar dock inte gott och släcker inte törsten likabra.

FunkyShrimp
4/7/13, 8:00 PM
#8

salta maten en massa :P slash ät för mycket salt vissa gånger^^
Typ popcorn med för mycket salt, satan vad törstig man kan bli, länge! haha :P det är sant. händer mig när jag råkar salta mat eller popcorn för mycket :) då dricker jag en jäkla massa.

Upp till toppen
Annons: