Annons:
Etiketterrådtips
Läst 2558 ggr
[helenal]
2/25/13, 7:20 PM

Vilka affärer brukar ni storhandla i?

jag brukar handla en del på lidl, är det kött eller något speciellt jag vill ha så blir de ica. är dom affärerna som är närmast mig.

Annons:
DesK
2/25/13, 7:42 PM
#1

City gross och Lidl är mina favoriter här.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[helenal]
2/25/13, 7:43 PM
#2

Nackdelen med Lidl är att man får gå länge för att hitta det man vill ha, sedan finns inte riktigt allt där heller..

DesK
2/25/13, 7:47 PM
#3

Gå långt i butiken behöver inte jag, men jag håller med om att de inte har allt vi vill ha.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Denna kommentar har tagits bort.
[helenal]
2/25/13, 8:10 PM
#5

men inte långt så uatn det tar tid att hitta sina varor man vill ha pga av att det är lite rörigt::)

[WickedAlly]
2/25/13, 8:43 PM
#6

Lidl och Ica Maxi för storhandling, behöver jag grädde eller ägg så blir det hemköp för det ligger närmast. Lidl och Maxi ligger sex mil härifrån :)

Annons:
[helenal]
2/25/13, 8:51 PM
#7

men gud va långt bort! jag gnäller att det tar 15 min för mig att gå till lidl hemifrån;)

bamse6311
2/25/13, 9:06 PM
#8

Storhandlar gör jag på Maxi, gillar framförallt deras stora utbud av köttvaror samt grönsaker.

För vanliga varsagsinköp går jag till Willys hemma som ligger bara 3-4 minuters promenad hemifrån.

Bästa hälsningar,
Bertil

[WickedAlly]
2/25/13, 9:24 PM
#9

#7 Haha, här har vi långt till allt som kan räknas som större affärer :P
Billig bil och storhandlar med mamma som bor rätt nära mig så det lönar sig väldigt mycket ändå som tur är :)

[Aquelegia]
2/25/13, 11:30 PM
#10

Vardagshandlar på willys. Frukost handlar jag av någon anledning nästan alltid på netto. Kanske för jag jämt glömmer av att köpa juice, mjölk, grädde, ägg, bacon, kaffe och bröd på willys😛Netto har bra utbud av pålägg med!
Sen är det de tyngsta varorna eller ömtåligaste, gillar inte att bära de "långt" vill säga kanske 10-15 minuter. Allt är relativt😉

Fisk/skaldjur blir på Maxi och om jag slutar sent och har cykel köper jag akutbehov av saker på ica kvantum.

Sofy
2/26/13, 2:05 AM
#11

Jag månadshandlar oftast på Maxi eller City Gross sen småhandlar jag på Coop som ligger runt hörnet.

Stackars min sambo som får bära alla matkassar efter månadshandligen, bor högst upp utan hiss😃

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

matochbak
2/26/13, 5:45 AM
#12

Jag handlar nästan bara på Willys,trivs med den affären och så öppnar de redan klockan 7.

Tycker om att vara tidigt ute.🙂

Min blogg med massa recept uppdateras varje dag

javascript:nicTemp();

Chestnut
2/26/13, 9:45 AM
#13

Storhandlar på Coop Forum och ICA Maxi. Kompletterar med småsaker från Willys och krisar det blir det bensinmacken här men då vill det till att det är kris…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[helenal]
2/26/13, 11:48 AM
#14

Är det så stor skillnad i pris på willys, Lidl och Netto tycker ni?

jag tycker ibland när jag är på LIDL så finns det för de mesta bara storpack av allting. Tex om jag vll handla bacon då får jag isåfall handla trepaket bacon för man kan inte köpa styckvis… det är lite dåligt anser jag.

[Tassy]
2/26/13, 1:01 PM
#15

ica kvantum för det mesta, men ibland blir det maxi. Småhandla kan jag göra lite varstans, bland annat på netto och willys.

Intehärutandär
2/28/13, 12:14 AM
#16

Vi har gångavstånd till ett stort shoppingcentrum (Kupolen) där Ica Kvantum ligger, sedan är Lidl & Willys bredvid. Så vi handlar mest på Willys, resten på Lidl och lite "mat" på ÖoB, också i närheten. 

Har varit Ica-kund hela mitt vuxna liv, tills vi flyttade för 1½ år sedan - och Oj vad jag upptäckte hur dyrt Ica är då! Vi spar massor av pengar (vi inte har) nu och fuskar ändå inte på kvalité.

[Aquelegia]
2/28/13, 2:48 AM
#17

Ligger kvar sedan studenttiden då jag bodde i en by med ett ica och ett willys hemma. Willys hemma hade mängder med 10kr produkter från bland annat eldorado så jag hade en budget som förbjöd saker som kostade mer än 10 kr. Ica var "de rika klasskamraternas butik"

fridaas
2/28/13, 9:18 AM
#18

Innan var det mest pp Ica maxi, men nu blir det mest Willys då det skiljer en hel del i pris dem i mellan och vi behöver sänka alla utgifter nu innan sambon med blir arbetslös.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[WickedAlly]
2/28/13, 10:11 AM
#19

Här är Willys dyrare än Ica Maxi, är väl vissa småsaker som är billigare men allt kött och sånt kostar nästan det dubbla :S

Anterrabae
3/4/13, 7:32 PM
#20

Storhandlar på Willys, främst för grönsaker och frukt. Här har de bra ekoutbud. Om vi har vägarna förbi Kungälv blir det Maxi, undantagsfall Coop forum. Men med handen på hjärtat så är vår kvantum bara aningen dyrare än Maxi i kungälv, och dessa ligger typ billigast av alla affärer jag handlat i, oavsett vart i Sverige jag är :P dessutom är de öppet 7-23 När vi månadshandlade så var det motiverat att åka runt, då blev det Lidl, lokale grönsakshandeln sen Maxi och Kvantum..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[helenal]
3/4/13, 7:39 PM
#21

Var och handlade basvaror på Lidl idag och kött osv på ica kvantum, fick faktiskt rätt så mycket för 500 kr totalt

inisklo
3/4/13, 10:44 PM
#22

Jag /vi tycker om att handla "våran" när Coop o Ica.Tycker om,att handla från Lidl men vi har ej den nära.

[Björn.B]
3/5/13, 8:29 AM
#23

Jag handlar bara basvarorna på ICA Maxi, kött köper jag från gårdar eller saluhall. Fisk köper jag från fiskhandlaren.

Upp till toppen
Annons: