Annons:
Etiketterrådtips
Läst 903 ggr
inisklo
2013-02-25 14:22

Allt lyckas jag/vi med

som igår.Ja ja…som bränna upp maten🥵

Vi skulle åka lite runt om byarna o sen besöka nån varuhus osv.Vädret var helt ok,allt fri o fröjd.

Jag hadde gort maten färdig,att det är bara värma upp när vi kommer hem.Bra tyckte vi👍

Hungrig som vargar kom vi hem.Sen bara bära inn grejer o mat osv.Släppa ut hunden som fick mäta tomten med sällskap av kattor.

Ooo nam nam sen var det ,att bara sätta på plattan där maten redan väntade.o sili vili pimpeli pom…🙂

Det var så himmelens vacker ute,att vi stog där o njöt av solen o sen träffade vi en bekant till oss med sin hund som just skulle gå förbi huset o sen var det Hej o bara blaa…blaa…o hej hej o vi synns osv

Yökkis yök…båda hadde glömt  maten i spisen o den kokte där så fint när vi kom in o va det sen sen luktade är helt annan sak.😡blev jag för,att så gör man int,man går int runt hela värden o blaa..blaa när man skulle göra mat för då kan det hända sånt som till oss o så rejält har allt mat fansat,o luktade illa till o med kläder i hallen.Bränt mat var det…o då fick man börja från början.

Vilken tur,att vi int har åkt hemmifrån då,när plattan var på…

Råd o tips var det grupp som jag valde.😉

Annons:
dolfen
2013-02-25 14:50
#1

Aj då.

Ibland skulle det vara bra att ha en spisvakt (norwesco.se).

[Aquelegia]
2013-02-25 17:51
#2

Jag brände 3 plåtar med knäckebröd häromdagen, inte ens lite utan allvarligt förkolnade. Luktade i 4 dagar efter☺️
Är i allmänhet en regel här hemma när jag bakar att jag förkolnar hälften😕

Övertillagar kött med så nu har jag köpt en stektermometer som piper när rätt innertempertur uppnåtts ^^

jonte1
2013-02-25 18:21
#3

Oj vad jag har städat ungnen härhemma under åren. Bränt har det varit vid matlagning bitvis.

1-2-3. Nej 1-2 vita svansar i vädret. Det funkade härhemma. Uppmätt tomt utan katter. Uppätna då.

Mvh😂.

Sofy
2013-02-26 02:26
#4

"Vilken tur,att vi int har åkt hemmifrån då,när plattan var på…"

Får mig att tänka på en olycka som hände förra veckan, pojkvännen lagade middag vid 5-6 tiden på kvällen och vid 2 tiden på natten vaknar jag av att illern och ena katten står och kraffsar på mig vilket får mig att behöva gå på toan och känner en ordentligt otrevlig lukt från köket när jag går ut i hallen och märker att han lämnat spisen på högsta värmen!

Tur att de såg till att jag vaknade då både jag och pojkvännen kan sova igenom ett världskrig när vi väl somnat. Lustigt nog pustade jag ut och tänkte för mig själv "OJ vilken tur att ingen bränt tassarna!" istället för att känna mig lättad av att hela huset inte brann ner🤪

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

inisklo
2013-02-26 05:46
#5

#4 Sofy…🥵Jaa-a vilka djur,som väkte dig.Tur!Ja man tänker oftast så.. deras små tassar osv för just kattor är experter o bänna sina tassar i varm platta.Dom är så nyfikna,men illern vet jag int alls hur dom är.

Ja ja jag är oxå lite för ivrig mat lagare o bakare så händer det ibland,att man förstör mer än man får under näsan o ner till "kammaren"  =)           o vilken jobb sen,att städa oooo.

Man lyckas ett o annat i köket!😉

Upp till toppen
Annons: