Annons:
Etiketterrådtips
Läst 960 ggr
OneSound
2/14/13, 12:47 PM

Alla hjärtans dags-middagtips?

Idag är det alltså alla hjärtans dag! För att fira denna romantiska dag tänkte jag bjuda min pojkvän på en mysig middag med brasa och fin stämning.

Men jag vet inte vad jag ska bjuda på! Han äter inte fisk, dock skaldjur, är inte så förtjust i grönsaker och helst ska det inte vara kyckling då jag lagade det sist på en dag vi firade.

Till efterrätt blir det en bärpaj med vaniljsås, så gärna något som går bra ihop med det! Kanske någon vet någon god förrätt också?

Tacksam för alla tips!

Aut viam inveniam aut faciam

Annons:
Rita-S
2/14/13, 12:53 PM
#1

En god förrätt om han gillar sånt kan vara en bit med guldbrie, en bit med mozarella, några skivor rökt, torkat saltskinka av den lite lyxigare varianten. Eller det paketet som heter "tapastallrik". Några bitar rostat bröd med lite vitlöksmör på till och lite grönsallad och du har en smarrig förrätt. Huvudrätt: Hum, lite svårare, men honungs- och senapswokade räkor och strimlad skinka, med lite grönsaker får ni nog ha tycker jag, som exempelvis strimlad morot, men du kan även köpa osten som heter Halloumi och woka tillsammans med detta, den ger en mjuk och saltig smak.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

PaaatyPalm
2/14/13, 12:54 PM
#2

jag hänger med i denna tråden, vill också ha tips, haha!

20 årig djurgalen moder* 

 Www.windsoropalm.weebly.com

OneSound
2/14/13, 12:56 PM
#3

#1 Tack för tipsen! Tåls att tänka på, tror jag kör på nån av förrätterna

Gärna fler tips, tycker sånt här är så rolig!

Aut viam inveniam aut faciam

DesK
2/14/13, 1:28 PM
#4

Kolla gärna den här tråden också!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

saabs
2/14/13, 1:44 PM
#5

 blir det inte bra med ärtsoppa och pannkakor det är trots allt torsdag

Upp till toppen
Annons: