Annons:
Etiketterdryckerövrigt
Läst 1711 ggr
dolfen
2/1/13, 7:43 PM

TV/Play-tips: Vinets vetenskap

"Vinets vetenskap" visas i Kunskapskanalen. Det är två repriser kvar.

Lördag 2/2 klockan 18:00 och
Söndag 3/2 klockan 23:30. (Kan ha ändrats till 23:00.)

"Hur skapar man det perfekta vinet?
Få växter har skapat så många kontroverser som vinrankan.
Det finns lika många åsikter om hur man tar fram ett vin som det finns vinodlare.
Sedan mitten av 1800-talet har ingenjörer och vetenskapsmän haft allt större inflytande på vinframställningen och idag är vinvetenskap ett etablerat forskningsområde."

Man kan även se programmet på urplay.se.

Annons:
DesK
2/2/13, 8:49 AM
#1

Oj vad bra, den måste jag se! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dolfen
2/2/13, 7:35 PM
#2

Notera att sändningen söndag 3/2 23:30 kan ha ändrats till 23:00.

jonte1
2/9/13, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tja #2. Jag har spelat in ifrån Svt kunskapskanalen men tyckte den var lite för tråkig. Raderad.

Siteägaren har nog fullt upp ändå med inspelade program. Det är matprogram ifrån kanal 7, 8 ,9 ,2xBBC, travel, etc. Sen kommer dom brittiska deckarna-serierna. Just nu så spelas Kommisarie Morse och Morden i midsommer in ifrån 2 olika satelitmottagare(vi har 3st). Det tar upp ca 2.5-5% utav huvudserverns kapacitet i källaren. Ja det går att spela in samtidigt som man tittar på tv'n. Vidare så kan man närsomhelst plocka upp det på valfri dator både live och inspelat. I fönster eller fullskärm. Svensk text naturligtsvis även för kanaler utanför Svt's sfär.

När det gäller HD-tv så gäller en som mest 4-5 år gammal dator/mottagare för bild.

Jag ägnar ca 15-20min 2 gånger i veckan till att gå igenon EPG'n (electronic program guide) för att lägga in inspelningstillfällen. Detta kan jag göra via tv'n eller via webbgränssnittet på datorn. Eller via android mobiltelefon.

Det börjar på bli allt mkt nu sade yngre dotter som menade att hon inte hinner med att se dom inspelade programmen. Bra sa jag. Då skär jag ner på antalet inspelningar.. Vilket jag fick på nöten utav siteägaren för..

Glimten i ögat och kanske ang tv-siter. Bifogar en bild på en skärmdump ifrån en utav mina datorer.

Tipsa gärna i förväg om intressanta program. Det tackas det för.

dolfen
2/10/13, 6:02 PM
#4

Många timmar blir det. Tänkte inte på det. Häj! Skrattande

(Från "uppfinnaren" från en "gammal" svensk komediserie.)
Själv har jag inte deletat den än då jag endast sett andra
intressanta Flört halvan.

jonte1
2/10/13, 8:52 PM
#5

#4, amen broder.

Anterrabae
2/11/13, 5:42 PM
#6

Synd att jag missade det, finns det på play tro?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
dolfen
2/15/13, 6:54 PM
#7

#6 - Det finns på urplay.se.

Anterrabae
2/15/13, 9:59 PM
#8

Tack! 🌺

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: