Annons:
Etikettmatprat
Läst 866 ggr
siberlina
2/1/13, 6:47 PM

potatisgratäng

Ska  bjuda några på  lövbiffsgryta, funderar på att ha potatisgratäng till och räkcocktail till förrätt, funkar det  eller? Jag  tycker det är gott, men vad tycker ni?

Annons:
DesK
2/1/13, 7:22 PM
#1

Nu har jag aldrig hört talas om lövbiffsgryta, så berätta gärna vad du har i en  sån gryta?

Annars är väl räkcocktail en trevlig förrätt! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

siberlina
2/1/13, 7:36 PM
#2

Skrattandeom man googlar  lövbiffsgyta  så  finns det hur  många som helst!

DesK
2/1/13, 7:53 PM
#3

Okej,  men här vill vi ju helst ha recepten här på sajten! Glad

För mig personligen är lövbiff inte något man gör grytor av, det är snarare ett snabbstekt kött. Grytor gör de flesta av oss med hjälp av högrev, märgpipa och annat framdelskött. Så siberlina berätta gärna här vad du menar med din lövbiffsgryta!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2/1/13, 8:22 PM
#4

Jag gör också helst gryta eller rullader av lövbiff, bara att steka blir så torrt och segt Oskyldig Jag brukar göra min som en klassisk köttgryta bara kryddad med kalv/oxfond, kryddpeppar och lagerblad. Soppgrönsaker såklart för att göra grytan mustigare.

Bra med räkcocktail innan så det inte blir för mastigt. Varmrätten är ju ganska rejäl, potatisgratäng som får stå till sig lite så den håller ihop bra är utmärkt till grytor. Viktigt dock att den får stå till sig annars rinner den ut på tallriken och det blir svårt att få upp någon sås på det hela då det bara rinner av annars.

siberlina
2/1/13, 8:24 PM
#5

Desiree. här är ett exempel, Lövbiif, lök, svamp, soya, kalvbuljong, grädde, kryddor,Glad

siberlina
2/1/13, 8:28 PM
#6

jag ska göra någon god efterätt ochså

Annons:
VildaVittra
2/1/13, 8:30 PM
#7

Jag tycker att det låter lite som kaka på kaka då både gryta och gratäng är "såsiga". Skulle det vara jag och jag ville servera något roligare än kokt potatis, så skulle jag göra en Pommes Anna istället.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

siberlina
2/1/13, 8:33 PM
#8

vildavittra, passar risotto kanske

VildaVittra
2/1/13, 8:36 PM
#9

Ris passar väldigt bra ihop med lövbiff, så en vegetarisk relativt enkel risotto kommer fungera utmärkt. Tex med olika färger på paprika.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

siberlina
2/2/13, 12:04 AM
#10

hej, tack för era tips och DesireeGlad ,jag hittade  11 olika recept på lövbiffsgrytor på matklubben.se

siberlina
2/2/13, 6:59 PM
#11

jag ska bjuda ut dom istället, jag vann nästan 5000 kronor idag

DesK
2/2/13, 7:07 PM
#12

Oj grattis Siberlina, vad roligt! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

FunkyShrimp
4/7/13, 8:50 PM
#13

#9 fast det blir ju fortfarande kaka på kaka isånafall.
Risotto är ju krämig, som potatisgratäng är också krämig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: