Annons:
Etikettköksutrustning
Läst 7210 ggr
Sophey
1/23/13, 12:10 PM

Muffinsmaskin?

Tänkte bara höra vad era erfarenheter är av muffinsmaskinerna eller om ni har någon åsikt om dom, bra, dåligt?

Medarbetare på matlust

Annons:
DesK
1/23/13, 2:47 PM
#1

Jag har sett dem i butikerna och jag undrar hur de funkar och om de är bra!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sophey
1/23/13, 2:54 PM
#2

Jag har hört av en opålitlig källa att de inte är bra alls men jag köper nog en och testar om ingen kommer med bra svar. Hoppas någon har erfarenhet av muffinsmaskinerna!

Medarbetare på matlust

[Aquelegia]
1/23/13, 10:44 PM
#3

Har hört väldigt gott om den! Har sett att det går att göra bland annat "mcmuffins" i den och sitter i skrivandets stund och funderar på hur det går att baka bullar i den? Jag bränner alltid bullar så muffinsmaskinen borde ju vara utmärkt! Den piper/lyser väl till när det är klart? Muffins bakas ju vid samma temperatur tänker jag!

[Aquelegia]
1/23/13, 10:44 PM
#4

Kanske baka små portionsbröd i den med? Terinner borde ju också funka, nu lyser kreativiteten med sin närvaroFlört

Anterrabae
1/23/13, 10:46 PM
#5

Har en kompis som har en, det verkar som han är nöjd :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

inisklo
1/24/13, 9:00 AM
#6

Hej o hå! Jag har tänkt länge, att köpa en sån muffinsmaskin o jag ska oxå göra det nu i helgen. Jag tror att dom är rätt så bra o inte så dyra heller.

Jag tror att man kan göra lite olika muffins med det. Nu tänkte jag mer som #4 kanske inte riktigt sånt typ vanligt bröd, men mjukare?Som små pizza"bröd"med fyllnig.

Blir kul att testa!

Annons:
[Aquelegia]
1/24/13, 1:29 PM
#7

#6 Pizzamuffins/bullar?

inisklo
1/24/13, 2:06 PM
#8

#7 ja ja o rivna grönsaker, tonfisk, kykling, chorizo, vad du vill!

inisklo
1/31/13, 3:35 PM
#9

Nå hej på er alla.Nu har jag köp muffinsmaskinen o provat idag.Jag blev fädigt int så länge sen o tänkte bara meddela till er,att den är helt ok.

Jag gorde muffins med ost 140g o bacon 140g i recepten var det skinka 100g.Dom blev goda  men för tunga.Jag skulle ha gort så som det står i recept där utan,att ändra nåt,efter som det är så svårt då veta hur mycke av allt ska man ha i.Sen hadde jag paprika o lök tärningar,int undrar jag,att dom bel tunga heh-heh men nem nam goda,för goda äntligt provsmakaren.hmyyy

Jag vill alltid göra lite ändringar.Ibland går det bra o i bland int.

I morgon blir det mer nåt gått till fika o sen nån annan sårt av matigt muffins.Det gå så fort,att grädda dom o det är nytt nu,att "baka"med den maskin.Smeten får man röra i hopp själv.ha ha

Då så!

[Aquelegia]
1/31/13, 3:55 PM
#10

#9 Du har inte lust att provbaka bullar i din? Vill nämligen köpa en för jag bakar så små mängder bullar åt gången så det skulle räcka att baka i en muffinsmaskin ^^ Gillar inte ugnenTungan ute

inisklo
2/1/13, 6:16 AM
#11

Obestämdnja varför inte, men är int säkert att det bli nåt bra, men men det gör jag senare i dag. Återkommer då! Blir lite spännande att se vad det bliSkrattande

[Aquelegia]
2/1/13, 11:44 AM
#12

#11 Du måste ju inte men muffins och bullar bakas väl vid samma grader så teoretiskt sett borde det funka *håller tummarna*

inisklo
2/1/13, 6:01 PM
#13

#12 hej på dig Aquelegia nu har jag testat så gott som hela dan hur muffinsmaskin fungerar med olika deg.

Måste säga på en gång att grädda bullar med maskin är inte  så bra. Gjorde liten deg o jättesmå bullar, .nje inte för mig allafall. Dom måste jäsa och så vidare nej nej.Blev int genomgräddat. ida

Dom olika muffinsdeg som jag provat var mer som i går. När jag gör degen efter bokens recept blir dom kanska tunga. Hmyyy fråga int av mig varför?

Jag gorde till slut degen  typ sockerkaka o WoW va goda dom blev.

Ja jag är nöjd till att ha muffinsmaskinen nu. Det tar lite tid som sakt innan man lär sig o att man bli helt nöjd. Här finns bra 2 lampor som visar när det är varmt o grädda muffins o sen är det bara köra.Int var den dyr heller.

Det var detta om muffinsmaskin nu.

Annons:
DesK
2/1/13, 7:09 PM
#14

*Hmyyy fråga int av mig varför?* Förlåt en gammal tant, men vad betyder den meningen?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

siberlina
2/1/13, 7:17 PM
#15

ja den är hur bra som helst, härromdagen gjorde jag kladdkakemuffins i den, sen gjorde jag matmuffins i den,  mellan 5 och 10 minuter tar det, snabbt och bekvämt

inisklo
2/12/13, 7:33 AM
#16

#14 DesK…gammal tant
…Hmyyy betyder för mig typ…jaa,låt mig tänka,jahaa är det så osv beror på vilken sammanhang.Vissa säger bara Hm.

[Tassy]
2/12/13, 6:59 PM
#17

Du skriver som dialekten jag är uppvuxen med  nu blev jag nyfiken!

Intehärutandär
2/12/13, 7:24 PM
#18

Vad är bra med en sån som en ugn inte klarar, undrar en gammal bagare/konditor? 

Jag gör ofta muffins i min muffinsplåt. Det tar 10 min att grädda och ett par minuter och slänga ihop. 

Missar jag nått nu? 

inisklo
2/13/13, 6:46 AM
#19

#17 hmyyy det kanse är int så svårtgissa sig fram.b/p g/k u/o osv som man stavar o säger hur som helst heh-hee.Min vän säger,att det låter som ko när jag säger hmyyy här säger vi bara hmja ja det va det.Ursäkta,ja jag vet, det är int nåt med muffinsmaskinen,att göra

#18 Det är säkert int nå som int ungnen klarar av sig,men kanse lite roligare använda muffinmaskinen.O det gå fortare,att få den varm än ungnen,att lite tid sparar man.Det är väl det.Resultat kan man diskotera.

Njaaa du missar väl ingettid

Anterrabae
2/13/13, 9:30 PM
#20

Sen kan den vara bra när man har pyttekök utan ugn, med kokplattor bara.. Eller för att minska på strömmen. För jag tror den drar mindre ström än en ugn.. Men mest är det nog en kul pryl

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
siberlina
2/16/13, 9:06 AM
#21

Man kan öppna locket flera gånger utan att muffinsarna blir förstörda.och då kan man  stoppa i små godisar ,jag  brukar trycka  i dajmkulor när muffinsen är halvgräddade, tro mig ,den är verkligen bra, och jag som sa att jag aldrig skulle köpa en sån🤔

inisklo
2/16/13, 10:11 AM
#22

#21 👍bra idé att prova dajmkulor eller nåt annat gott. Jag tänker prova LCHF-muffins nån dag,kanske idag.🤔

Ja man har väl lite"mer"olika maskiner som man kan vara utan, men"bra att ha"ha-ha-ha!

Upp till toppen
Annons: