Annons:
Etikettköksutrustning
Läst 2913 ggr
[Aquelegia]
2012-12-25 21:32

Matlustiga julklappar!

Har ni fått några julklappar i år som hör hemma i köket/kokvrån?

Annons:
[Aquelegia]
2012-12-25 21:36
#1

Jag har fått en konserveringskokare vari man kokar syltburkar, konserverar in kött, grönsaker och dylikt.
Igår fick jag ett så otroligt vacker tårtfat i glas med fot, stor nog för både vanlig och smörgåstårtor. Även plats för olika sorters fika med mera.

Av pengarna jag fick i jul köpte jag en Anderssons Köttkvarn med rivtillsatser och dylika hålskivor/korvhorn. 1200 watt motor så hoppas den tar kycklingvingar nuTungan ute

Har länge velat börja samla Le Creuset men visste inte vart jag skulle börja. Fick min första lilla minipot av en väninna och därmed är den hobbyn påbörjad.
På min födelsedag kommer nog fler köksnyttiga ting.

Sambon fick en Soda streamer så nu undrar jag vart det nya stora köket är?Flört

Åsa S
2012-12-26 07:30
#2

Nya sodastreamerflaskor de har ju bäst föredatum och mina gamla gick ut för typ 2år sedan..

fridaas
2012-12-26 11:34
#3

Nej men gav bort hemmagjort chilisalt, citronpeppar, kryddte med kanel, chili, fänkålsfrön, anis, svartpeppar och vitpeppar, jordgubbste, äpple-, jodgubb- och hallonte.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[RMSLiners]
2012-12-26 12:03
#4

Smörgåsgrill fick vi.

monstermash
2012-12-26 15:36
#5

Jag fick champagneglas, swedish grace tallrikar, samt vitlökspressare, en bunke, salladsbestick, olika slevar och decilitermått.

Har precis börjat samla på mig flytta hemifrån saker så det var en början iallafall.

[Tassy]
2012-12-26 17:26
#6

Min Hercules var en tidig julklapp. Glad

Annons:
[WickedAlly]
2012-12-26 17:45
#7

Fick ett sånt där fat för cupcakes samt lite andra bakgrejer.
Fyra olika sorters koppar fick jag också, hade inte tänkt på det men hade önskat mig dem så det blev rätt många, hehe.

jagga-ewe
2012-12-26 22:08
#8

Massor formar för mandelmusslor typ, vad heter sånna? Det var dels mormors gamla (arv) och dels nya som mor hittat billigt på torget.

Ugnsfast form, 3 liters, från OBH Nordicas Eco-serie. Jag hade de två större och fick den minsta i serien av lilltrollet.

Tre evighetsplåtpapper som Stortrollet tyckte mamma behöver.

En provsticka som Stortrollet gjort själv.

Gratängform m lock i keramik.

Hjärtformad pajform.

Tillbringare med kylinsats, från IKEA.

Sån där kakspritsmojäng, ser ut som en pump som man pressar ut deg till kakor med. Minns inte vad det heter, o det stod bara på tyska på kartongen. Oanvänd, men jag tror den var kvar efter mormor. Den fick trollen egentligen, men jag får låna den har de sagt. :)

Mindre långpanna med plastlock m handtag som kan fästas fast. Suvve när man ska ha med fika till jobbet nästa gång.

"Vår jul kok bok" från Coop

Sen fick trollen var sin tårtform i form av ballerinanalle och hästhuvud. Lilltroll fick även muffins-nalleformar och en större nalle-form. Hon älskar nallar. De två fick även var sin kokbok.

"Nackdelen" eller vad man ska säga, med att få massa bra matlustiga saker är att de ska göras av nånstans. Städning av köksskåpen blev plötsligt akut, så det är vad jag roat mig med idag. Sorterat ut udda muggar som ska till Erikshjälpen, slängt gamla nappflaskor och dåliga vattenflaskor. Funderat på varför vi har 24 ölöppnare men inte hittar en enda när vi behöver den…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Aquelegia]
2012-12-29 21:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Sakerna fortsätter öka här i köket. Idag ökades det på med engångsspritspåsar, Slickepottar (kan man aldrig få nog av) muffinsformar och en degblanadare <3 Jag har svårt med att knåda och vännen tänkte till på detta så nu skall det bakas kakor, pajer och smördegar utan dess like….med måtta alltsåFlört

[Aquelegia]
2012-12-29 21:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Olivoljorna som jag fick  i julklapp har även äntligen kommit <3 Godare olivolja går ickr att finna om man inte är precis intill olivpressarna!

Kallpressade oljor ofiltrerade och smakar som oliver, så som olivolja skall smakaKyss

[Aquelegia]
2012-12-29 22:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Inte slutar det där!
Fick ju en Konserveringskokare av svägerska och bror i julklapp och nu fick jag fortsättningen. Glasburkar i present Skrattande Snålade förra året med köpen så nu fick jag den mängden som behövs till nästa höst!

[Aquelegia]
2013-01-01 14:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Sista matnyttiga jag kommer få inom snar framtid förhoppningsvis för nu är det överfullt i alla skåp.

Fick vinglas och superfina dessertskålar som dock är ugns/microtåliga med så det kommer serveras både soppa. creme brulé och liknande i den.

Vinglasen var exakt sådana jag önskade i utformning och allt!

Honestyisdead
2013-01-02 21:17
#13

Jag fick en ny mandolin eftersom den gamla gick sönder.
Killen fick en rök, rödvinsglas, kökvåg, ugnsvantar, kaffekoppar och ugnsformer.

Annons:
Portie
2013-01-05 18:09
#14

Jag fick lite skålar och en stavmixer! Stavmixern kommer användas flitigt, har velat ha en länge.

Upp till toppen
Annons: