Annons:
Etiketterrådtips
Läst 8499 ggr
[Tilde]
2012-12-19 14:26

Tacopaj utan crème fraiche

Funderar på att laga en tacopaj idag till middag, men vill inte använda créme fraiche eller majonnäs, så jag undrar om någon har ett recept utan det? :) Kanske bara med grädde istället, eller liknande?

Tänker ha i röd paprika istället för körsbärstomater.

Annars tänkte jag nog följa detta recept: http://www.recepten.se/recept/tacopaj.html med 50/50 grahamsmjöl och vetemjöl

Annons:
DesK
2012-12-19 14:35
#1

Går säkert bra att ta grädde istället för creme fraiche. Kanske behöver grädden redas en aning, så att inte pajen blir för rinnig. Pajskal med grahamsmjöl blir jättegott. Ett annat tips är att använda ister istället för smör i degen.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tilde]
2012-12-19 14:38
#2

#1 Ja, precis! Tack för tipset :) Hoppas att det blir gott Skrattande Kanske slänger upp en bild om det blir lyckat ;) haha

[Aquelegia]
2012-12-20 01:25
#3

Vi gör aldrig med grädde utan gräddar pajskal har i ost i botten och sedan stekt tacofärs redd med lite maizena eller dylikt "mjöl" toppar med färska skivade tomater, man kan ha i majs, paprika och dylikt men sambon äter inte grönsaker. Strö över ost så håller den ihop ännu bättre även ovanifrån ifall redningen ger sig under tillagning. Supergott! Svärmor som allti gjorde den!

[Tilde]
2012-12-20 09:41
#4

#3 Okej, tack för tipset :) Men vad jobbigt att han inte äter grönsaker! hehe :P

[Aquelegia]
2012-12-20 21:49
#5

#4 Naj, fakltiskt inte. Han äter råa grönsaker så det är inga problem med näring. Det är kokta/varma han inte äter och i ärlighetens namn klarar man sig utan det sålänge man lägger på lite rått grönt efteråtFlört

[Tilde]
2012-12-20 23:28
#6

#5 Jahaja :) Ja jag har en bror som heller inte är speciellt förtjust i tillagade grönsaker. Tungan ute

Tacopajen blev lagad idag och blev faktiskt jättegod, om jag får säga det själv! Skrattande Hällde bara på lite grädde innan osten, perfekt!

Annons:
[Aquelegia]
2012-12-20 23:50
#7

#6 Åh vad bra. Då lyckades du bättre än mig! Min blir alltid katatsrof och mera en smulig hög. Men svärmors recept funkar ju för henne så är visst jag som gör något tokigt baraOskyldig

Upp till toppen
Annons: