Råd & tips

Tacopaj utan crème fraiche

2012-12-19 14:26 #0 av: Tilde

Funderar på att laga en tacopaj idag till middag, men vill inte använda créme fraiche eller majonnäs, så jag undrar om någon har ett recept utan det? :) Kanske bara med grädde istället, eller liknande?

Tänker ha i röd paprika istället för körsbärstomater.

Annars tänkte jag nog följa detta recept: http://www.recepten.se/recept/tacopaj.html med 50/50 grahamsmjöl och vetemjöl

♥ Tilde

Anmäl
2012-12-19 14:35 #1 av: DesK

Går säkert bra att ta grädde istället för creme fraiche. Kanske behöver grädden redas en aning, så att inte pajen blir för rinnig. Pajskal med grahamsmjöl blir jättegott. Ett annat tips är att använda ister istället för smör i degen.

Anmäl
2012-12-19 14:38 #2 av: Tilde

#1 Ja, precis! Tack för tipset :) Hoppas att det blir gott Skrattande Kanske slänger upp en bild om det blir lyckat ;) haha

♥ Tilde

Anmäl
2012-12-20 01:25 #3 av: [Aquelegia]

Vi gör aldrig med grädde utan gräddar pajskal har i ost i botten och sedan stekt tacofärs redd med lite maizena eller dylikt "mjöl" toppar med färska skivade tomater, man kan ha i majs, paprika och dylikt men sambon äter inte grönsaker. Strö över ost så håller den ihop ännu bättre även ovanifrån ifall redningen ger sig under tillagning. Supergott! Svärmor som allti gjorde den!

Anmäl
2012-12-20 09:41 #4 av: Tilde

#3 Okej, tack för tipset :) Men vad jobbigt att han inte äter grönsaker! hehe :P

♥ Tilde

Anmäl
2012-12-20 21:49 #5 av: [Aquelegia]

#4 Naj, fakltiskt inte. Han äter råa grönsaker så det är inga problem med näring. Det är kokta/varma han inte äter och i ärlighetens namn klarar man sig utan det sålänge man lägger på lite rått grönt efteråtFlört

Anmäl
2012-12-20 23:28 #6 av: Tilde

#5 Jahaja :) Ja jag har en bror som heller inte är speciellt förtjust i tillagade grönsaker. Tungan ute

Tacopajen blev lagad idag och blev faktiskt jättegod, om jag får säga det själv! Skrattande Hällde bara på lite grädde innan osten, perfekt!

♥ Tilde

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.