Annons:
Etikettsallader
Läst 1558 ggr
LinaK
2012-11-08 17:56

I salladen..

Vad har ni för ingredienser när ni gör sallad? Alltid kul att få lite tips på vad man kan ha i salladen.

Tänker då på sallad som man har bredvid en maträtt Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
DesK
2012-11-08 18:02
#1

Gröna blad, persilja, dill, tomater, gurka, mjölksyrade grönsaker, rättika paprika, chilepeppar, morötter, rödbetor, kålrot, blomkål, broccoli, lök av många slag med mera, dock inte allt samtidigt! Oskyldig

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dolfen
2012-11-08 18:27
#2

Dressing. För det mesta gjord på någon vinäger, pressad vitlök, örtsalt, dijonsenap och någon olja (oftast + någon del olivolja).

När magen är full, skickar den signaler om detta, till hjärnan.
Dessa signaler tar cirka 15 minuter att komma fram. (Har jag hört/läst någonstans.)
Lite därför käkar jag upp salladen först.
Fast jag undrar Obestämd om jag inte brukade käka salladen först, även innan jag hörde/läste om dessa 15 minutrar!?

Anterrabae
2012-11-08 18:27
#3

Jag gillar tomatsallad, dvs tomater. lök olja vinäger salt peppar och oregano.

Eller kålsallader, både coleslaw och typ Pizzasallader.

Annars blandad grönsallad, med vad jag har hemma. gröna blad, tomater, avokado, gurka, paprika, majs, kål, morötter, surkål, olja, vinäger salt och peppar. ev vitlök och sweet chili.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Marinas Mix
2012-11-08 19:56
#4

Vitkål, rivna morötter, majs paprika, gurka, rödlök och ibland även lite blomkål.

Till salladen en dressing på matolja och äppelcidervinäger, ganska så skarp, med italienska salladskryddor och blompeppar(som egentligen heter Szechuanpepper). Tycker bara att blompeppar låter mycket mer rättvisande mot pepparsorten.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Upp till toppen
Annons: