Annons:
Etikettmatprat
Läst 862 ggr
monstermash
2012-10-31 16:52

Vad göra med 10 kg nötkött?

Min familj köpte nyligen 40 kg nötkött som de delade upp på fyra hushåll, dvs har vi 10 kg kött här hemma att tillaga. Så vi får nog inte ont om kött på ett tag, haha… Tungan ute

Någon som har något recept/tips på maträtter?

Annons:
Honestyisdead
2012-10-31 17:44
#1

Vilka delar av köttet är det?

[Tassy]
2012-10-31 18:10
#2

dela upp det (antar att det är blandade styckdelar?) och frys in. Glad Har du grytbitar så finns det massor av olika smaskiga grytor såhär års.

Vad tycker du/ni om att äta för typ av mat? går ju att göra allt ifrån tacopaj till soppa eller lyxa med ryggbiff etc beroende på vad för bitar du fått hem. Glad

monstermash
2012-10-31 19:21
#3

Jo, vi har självklart skärt upp köttet och lagt in det i frysen!

Egentligen är det min mamma som kan det där med att laga kött, jag lagar bara vegetariskt själv, men tänkte att hon kan få lite inspiration i denna tråden med nya maträtter som hon kanske inte lagat på ett tag! Alltid svårt att komma på vad man ska laga. Glad Söker lite recept eller åtminstone förslag på maträtter på allt möjligt.

Jag ska fråga ut henne imorgon om vilken del/delar det är vi har. Men jag tror det är blandade styckdelar, vi kan ju inte ha köpt 40 kg av samma del… Flört

Anterrabae
2012-11-01 16:52
#4

Surfa runt lite i kötträtter-kategorin också, när du vet vilka styckdelar det är :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

MissInAction
2012-11-01 23:00
#5

Kalops är ju smaskigt! Eller biff stroganoff Skrattande Det kan man göra av med något kilo på.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anterrabae
2012-11-01 23:15
#6

Stek! Särskillt slottsstek ligger mig varmt om hjärtat.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Upp till toppen
Annons: