Annons:
Etikettermatbrödsmörgåstårtorkaffebröd
Läst 1751 ggr
Liss
2012-10-20 21:53

Bananbrödsmuffins - recept

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det så att jag mest bara blandade ihop allting på känn. Så exakt mängd är jag inte så speciellt säker på. Men förhoppningsvis är det förståeligt i alla fall.

Smeten ska vara kladdig och lagom tjock ;)

Blanda;
3 ägg
1 äggvita
1/4 deciliter havregryn
1 deciliter mandelmjölk

Sedan;
Mosa ner 2 bananer
2 deciliter kokosnötsmjöl
1 tesked bakpulver

Ha gärna i nötter, kanel till fördel. Jag hade kanel.

Det blev 9 muffins av det där. Ha ner det i vald form och tryck ner bananskivor från en tredje banan, så det blir stora bananbitar i. Jag gräddade dem i 175 grader, tills de såg bra ut. De ska vara lite saftiga. Det var meningen att det skulle vara ett bananbröd, men hade ingen brödform.

Hoppas det smakar Glad

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Anterrabae
2012-10-20 22:00
#1

Det ser jättegott ut. och låter ännu godare. Jag älskar banan i bakverk!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Liss
2012-10-20 23:03
#2

#1 Me too Skrattande Det ger en underbar sötma utan socker.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Aquelegia]
2012-10-20 23:24
#3

Har ett annat recept jag vill testa när jag orkar köpa kokosnötsmjöl någon gång så roligt att få fler förslag på vad man kan göra med mjöletGlad Banan i bakverk är något jag är en riktg "sucker" för ^^

jagga-ewe
2012-10-21 12:19
#4

De där ser jättesmarriga ut! Blir nog nåt i den stilen nästa gång det bakas här. Planen är scones med banan o chili framöver, det borde funka även med ditt recept o så färsk chili iblandat.

Finns det nån bra översättning mellan mandelmjöl o vetemjöl? Vi försöker hålla nere lite på mandeln här, då det finns allergier i släkten o inte vill riskera att trigga det hos barna. Räcker så bra med min kakao-allergi här i familjen!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Älskamig]
2012-10-21 20:41
#5

Spännande med bananbrödsmuffins. Aldrig smakat bananbröd så vet inte om det är gott, men kan ju gissa mig till att det var det :) Lite roligare att äta det i muffinsform också kanske, då det kan vara rätt tråkigt att äta en vanlig macka.

Liss
2012-10-21 20:54
#6

#3 Jag tycker kokosnötmjöl och mandelmjöl funkar i det mesta Glad Det är jättemumsigt och otroligt mycket bättre för min mage.

#4 I det här receptet hade jag kokosnötmjöl. Jag vet inte om det är bättre med allergier? Finns en hel del olika mjölsorter att välja på faktiskt. Gäller bara att hitta dem. I stället för mandelmjölk finns det ju havremjölk också.

#5 Bananbröd blir aldrig tråkigt, även om det är i brödskivor. Jag lovar! Speciellt när man har ner hela bananskivor! Det är som att äta kaka till frukost Glad

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Upp till toppen
Annons: