Matbröd, smörgåstårtor & kaffebröd

Bananbrödsmuffins - recept

2012-10-20 21:53 #0 av: Liss

Nu är det så att jag mest bara blandade ihop allting på känn. Så exakt mängd är jag inte så speciellt säker på. Men förhoppningsvis är det förståeligt i alla fall.

Smeten ska vara kladdig och lagom tjock ;)

Blanda;
3 ägg
1 äggvita
1/4 deciliter havregryn
1 deciliter mandelmjölk

Sedan;
Mosa ner 2 bananer
2 deciliter kokosnötsmjöl
1 tesked bakpulver

Ha gärna i nötter, kanel till fördel. Jag hade kanel.

Det blev 9 muffins av det där. Ha ner det i vald form och tryck ner bananskivor från en tredje banan, så det blir stora bananbitar i. Jag gräddade dem i 175 grader, tills de såg bra ut. De ska vara lite saftiga. Det var meningen att det skulle vara ett bananbröd, men hade ingen brödform.

Hoppas det smakar Glad

Anmäl
2012-10-20 22:00 #1 av: Anterrabae

Det ser jättegott ut. och låter ännu godare. Jag älskar banan i bakverk!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anmäl
2012-10-20 23:03 #2 av: Liss

#1 Me too Skrattande Det ger en underbar sötma utan socker.

Anmäl
2012-10-20 23:24 #3 av: [Aquelegia]

Har ett annat recept jag vill testa när jag orkar köpa kokosnötsmjöl någon gång så roligt att få fler förslag på vad man kan göra med mjöletGlad Banan i bakverk är något jag är en riktg "sucker" för ^^

Anmäl
2012-10-21 12:19 #4 av: jagga-ewe

De där ser jättesmarriga ut! Blir nog nåt i den stilen nästa gång det bakas här. Planen är scones med banan o chili framöver, det borde funka även med ditt recept o så färsk chili iblandat.

Finns det nån bra översättning mellan mandelmjöl o vetemjöl? Vi försöker hålla nere lite på mandeln här, då det finns allergier i släkten o inte vill riskera att trigga det hos barna. Räcker så bra med min kakao-allergi här i familjen!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Anmäl
2012-10-21 20:41 #5 av: [Älskamig]

Spännande med bananbrödsmuffins. Aldrig smakat bananbröd så vet inte om det är gott, men kan ju gissa mig till att det var det :) Lite roligare att äta det i muffinsform också kanske, då det kan vara rätt tråkigt att äta en vanlig macka.

Anmäl
2012-10-21 20:54 #6 av: Liss

#3 Jag tycker kokosnötmjöl och mandelmjöl funkar i det mesta Glad Det är jättemumsigt och otroligt mycket bättre för min mage.

#4 I det här receptet hade jag kokosnötmjöl. Jag vet inte om det är bättre med allergier? Finns en hel del olika mjölsorter att välja på faktiskt. Gäller bara att hitta dem. I stället för mandelmjölk finns det ju havremjölk också.

#5 Bananbröd blir aldrig tråkigt, även om det är i brödskivor. Jag lovar! Speciellt när man har ner hela bananskivor! Det är som att äta kaka till frukost Glad

Anmäl