Annons:
Etikettköksutrustning
Läst 7916 ggr
Amm0
10/20/12, 4:43 PM

Bästa hushålls-/köksvågen

Tipsa mig om den bästa vågen. Jag vill att den väger exakt!

Annons:
DesK
10/20/12, 4:54 PM
#1

Då bör du köpa en digital köksvåg, finns av flera märken från dryga hundralappen.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Amm0
10/20/12, 5:04 PM
#2

Ja, jo, det har jag förstått, att det blir en digital. Men vilken är bäst? Och vilken ska man absolu inte köpa?

DesK
10/20/12, 5:09 PM
#3

På smartson.se finns detta test Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Amm0
10/20/12, 5:24 PM
#4

Tack för tipset, men har läst det där.  Tänkte köpa mig en sån som kom 2:a i testet. Billigt och bra, tänkte jag. Men sen såg jag en betygsättning på prisjakt.se om den vågen och den personen tyckte tydligen den var värdelös. Då blir man lite fundersam.

Behöver folkets hjälp! :)

DesK
10/20/12, 5:31 PM
#5

Alla tester är kanske inte så där jättebra, jag köpte för många år sen en brödrost som skulle vara bäst-i-test enligt en stor tidning, men den var helt värdelös. Sen dess går jag på kobinationen magkänsla + testresultat. Den hushållsvågen jag har nu köpte jag på City Gross, men jag ser inget märke på den. Den funkar jättebra! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
10/20/12, 10:26 PM
#6

Det allra viktigaste för att väga exakt, är att vågen står plant, helt plant varje gång. Den får inte vippa. Då funkar de flesta bra.

Vi köpte denna på clas ohlsson, för att den verkar stapbil, och hade stora siffror. Det visade sig att den även är en lite väderstation, eller i alla fall för inomhusklimatet, samt har klocka och tajmer. Skrattande

http://www.clasohlson.com/se/K%C3%B6ksv%C3%A5g-Coline/Pr349886000

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Åsa S
10/21/12, 7:39 AM
#7

Jag har en OBH nordica som är väldigt liten med bara en rund glasplatta på som man kan ställa eget kärl på, den använder jag väldigt mycket är så lätt förvara och ta fram när den är liten i formatet.

Har en Anders Petter med men den är större + plattan är inte slät utan man måste använda den bunken som hör till när man ska väga därför får den stå kvar i skåpet.

[Aquelegia]
10/21/12, 9:43 AM
#8

Ett varningens tecken på att inte ställa vågen på spisplattor när ugnen är på för då blir vågen böjd (underredet) och väger inte xakt då det vippar. Hjälper inte att lägga annat under då den är sned vilket som Skäms

Upp till toppen
Annons: