Annons:
Etikettmatprat
Läst 1341 ggr
[Aquelegia]
10/15/12, 1:22 PM

Märkliga marknadsföringar kring mat

Ibland blir man ju förundrad över hur livsmedel marknadsförs!

Annons:
[Aquelegia]
10/15/12, 1:22 PM
#1

Det var något jag tänkte på, senaste valioreklamen! Den siktar ju mest på LCHF kosten/ träningsfolk.

Någon mer än jag som tänkte på att dom inte nämner en enda gång att det är laktosfria produkter utan mest tjat om att det är bra för träning med hög proteinhalt och LITE KOLHYDRATER? hihi lite lustigt att dom inte marknadsförde som laktosfritt när det är ett laktosfritt märkeTungan ute

Pelle Långlös
10/15/12, 1:24 PM
#2

Valio är inte ett laktosfritt märke utan det är deras namn HYLA som är deras laktosfria märke. ;-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Aquelegia]
10/15/12, 1:36 PM
#3

I så fall har dom marknadsfört sig ännu märkligare då det ett tag gick reklamer med "valio, det laktosfria alternativet" jag tänkte därför automatiskt att även dessa produkter som går reklam om nu är laktosfria.

Liinus
10/15/12, 5:22 PM
#4

HYLA-produkter är inte laktosfria, de har låg laktoshalt. Däremot Valios EILA - produkter är laktosfria Glad

[Aquelegia]
10/15/12, 7:02 PM
#5

#4 Men de nya PRO produkterna är väl inte det? Tror det är många som blivit lurade med Valios kampanj om laktosfrittObestämd

Chestnut
10/15/12, 7:21 PM
#6

#5 Enligt Valios hemsida är PROfeel laktosfria! http://www.valio.se/produkter

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
10/15/12, 7:35 PM
#7

#6 jaha se där ja, tyckte väl det. Missade faktiskt den sista meningen. Var inne på Valios hemsida men såg det inte. Just för dom inte säger något om laktosfritt i reklamen plus att jag fick reda på annat så kan det gå! Ber om ursäkt för vilseledning hehe skyller på att jag själv varit vilseleddSkäms

Upp till toppen
Annons: