Annons:
Etiketterrådtips
Läst 2246 ggr
[RMSLiners]
10/14/12, 5:28 PM

Tips på billiga och snabba lunchrätter

Vi sa försöka införa fler måltider på dagen som man ska ha men detta är något jag aldrig haft i hela mitt liv, inte ens när jag bodde hemma. Jag är van vid att äta enbart två gånger om dagen dvs frukost och middag men det håller inte längre i synnerhet inte nu när jag är gravid och är vrålhungrig titt som tätt. Behöver äta mer regelbundet. 

Tilläggas ska också att jag har lätt för att gå upp i vikt, det ligger i släkten, så jag vill ha någelunda hälsosamma rätter.

Har ni tips på maträtter? 

Tipsa gärna om hur en dag med måltider kan se ut från frukost och frammåt och vad måltiderna kan innehålla. Jag är som sagt inte van vid det systemet så saknar kunskap och fantasi i det.

Annons:
Honestyisdead
10/14/12, 5:51 PM
#1

Ex

Frukost; 3 kokta ägg med lite räksallad
Mellis; Grekisk yoghurt med honung
Lunch; Kassler med keso
Kvällsmat; Kokt kyckling med en gräddig currysås och kokt blomkål
Kvällsmellis; Några skivor bireost och någon typ av sylt

DesK
10/14/12, 6:18 PM
#2

Här är lite som jag åt när jag väntade mina barn:

Frukost: 2-3 kokta ägg med kaviar, några olika råa grönsaker, en riktigt grov macka med mycket leverpastej eller ost, te med honung och någon frukt

Lunch: Soppa eller gryta med mycket rotsaker, ost i bitar, vatten till och mannagrynspudding eller risgrynspudding med hemgjord sylt eller varma osockrade bär till + kaffe.

Middag: Kött stekt eller grillat i skivor med någon blandad rotsaksgratäng + sallad /råkost

Vid behov /som mellanmål grönsaker med dipp, eller ostbitar och skinkrullar eller avocado med räkor eller makrill i tomatsås på knäckebröd. För min del blev det alltid några råa grönsaker + något något annat Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dolfen
10/14/12, 6:53 PM
#3

Med fiberrik mat håller man sig mätt längre. (Långsamma kolhydrater.)

Wikipedia: Kolhydrat.

[RMSLiners]
10/14/12, 7:46 PM
#4

Frukost brukar jag vanligen äta naturell yoghurt (3% fett) med äpple, apelsin och havregryn i vilket är en favorit. Eller någon smoothie, ägg och kaviarmacka med mera Middagar är allt från högrevsgryta till fiskrätter med mera. Däremellan har jag svårt att komma på något.

DesK
10/15/12, 7:00 PM
#5

#4 Det låter jättebra! Glad

I dagens mellanmål ser du lite av vad några av oss äter till mellanmål. Smoothies är ofta bra som mellanmål, likaså frukt och /eller grönsaker.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: