Annons:
Etikettmatprat
Läst 4767 ggr
[Aquelegia]
10/3/12, 3:11 PM

Lagar du mat när du är ensam?

Ja som rubriken lyder, Lagar du mat när du är ensam hemma?
När sambon inte är hemma äter jag alltid soppa eller någon sallad. Inget särskilt ömt tillagat utan man tager vad man haver och smaksätter det med salt och peppar, lite vitlök och det känns nästan festligtTungan ute
Idag är faktiskt första gången på säkert 2 år som jag tillagar KÖTT till mig självFörvånad Tröttnat på att jag aldrig orkar laga "riktig" mat till mig självSkäms

Kom på att det faktiskt blir exakt lika gott att laga till sig själv som till sambon och mig.

Slut på sopplevandet 24/7!

Annons:
[MiniPim]
10/3/12, 3:13 PM
#1

Hihi tittade in här!

Jag är 12 år så jag brukar inte göra så svåra grejer, utan steka något ägg kanske Glad

[WickedAlly]
10/3/12, 3:18 PM
#2

Japp, lagar till och med samma mängd som när vi är fler. Fryser bara in det som inte går åt så har vi matlådor Glad

Fast ibland är jag lat och gör något lätt, ägg och vita bönor är en favorit Tungan ute

Swadika
10/3/12, 3:19 PM
#3

Jag bor ensam, och jag är väldigt dålig på att laga mat till mig själv faktiskt. Nu den senaste veckan har jag köpt typ färdigrätter. Men annars så äter jag något som inte tar så lång tid att laga, för det är verkligen tråkigt att laga mat till sig själv. 

Jag köper alltid typ färdiga köttbullar, pannbiffar och så vidare för att det ska gå snabbt att laga mat.

Annars tycker jag egentligen att det är väldigt roligt att laga mat, men inte när man är själv

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

SaraC
10/3/12, 5:05 PM
#4

Under vardagarna lagar i princip alltid jag middag, på ungefär fyra portioner, som vi äter när sambon kommer hem. Sambon tar med sig en dosa till jobbet nästa dag och jag har en dosa hemma nästa dag.

Men ja, det är tråkigare att laga mat ensam och att laga mat till sig själv, tycker jag.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[sakring]
10/3/12, 8:55 PM
#5

Om jag inte gjorde det så skulle jag få vara utan mat halva året

[Aquelegia]
10/3/12, 9:06 PM
#6

#1 Nånstans skall man börja med sina kokkonster! Jag kunde bara laga spaghetti med köttfärssås och lasagne första året när jag började laga mat ^^

#2 Dumma är att frysen alltid är fullt med annat så kan inte frysa in hur mycket matlådor som helst ^^

#3 När jag bodde ensam för några år sedan åt jag JÄMT pizza, kebabsallad eller hamburgare från närmaste grillen. Annars var det någon snabb wook eller tacos så att det räckte för flera dagar. Så tråkigt verkligen!

#4 Jag och sambon jobbar om varann så hemskt mycket, knappt ens lediga någon helg så det är nästan ingen idé att handla mat just nu känns det som. Allt jag köper fryser jag in i enmansportioner så man kan ta fram när man är ensam hemma eller så blir det "latmansmat" får väl lov att hoppas det bara är såhär med omjobbandet en period. Haha för något år sedan blev vi alltid schemalagda ihop så vi blev nästan knäppa av att umgås 24/7 Tungan ute

#5 Men visst är det inte alls samma matlust som när man är fler att laga mat till? Blir ju aldrig någon ryggbiff med hemmagjord bea eller dylik till sig själv. Ingen sådär "lyxig" middag utan mer, mat skall man ha, mat gör man.

Annons:
Swadika
10/3/12, 9:09 PM
#7

#6, nu äter jag iochförsig typ findus rätter och liknande, men fortfarande lika tråkigt (och onyttigt)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Aquelegia]
10/3/12, 9:16 PM
#8

#7 Smakade en sådan när jag var student en gång och skulle "unna mig" någon köttbit men nehe du det föll mig icke i smaken. Jag gillar när saker är krispiga och ja olika koncistenser men i färdigrätter blir allt så geggigt. Däremot gillar jag sådana där färdiga ris/pastarätter som man dock värmer i kastrull eller stekpanna!  Annars är dom där Thaikuberna finfina i smaken säger sambon.

[deen]
10/3/12, 10:20 PM
#9

Ja, jag kan tycka om att laga nåt gott och lägga upp det fint även om det bara är till mig själv! Glad Men det är en fördel om man har tid, och inte är jättetrött efter jobb eller liknande.

[Aquelegia]
10/3/12, 11:11 PM
#10

#9 Jag skall banne mig börja med det också. Tyckte det var riktigt lyxigt med oxrullader idag BARA till mig själv på det sättet JAG gillar inga restriktioner för herrn inte äter lök eller ogillar "grytsmak" Skrattande Imorgon blir det kålpudding för det äter bara jag, inte sambon ändå ^^

[deen]
10/3/12, 11:15 PM
#11

#10 Haha, det är rätta takter!

Men vad gott det lät med kålpudding… det var länge sen!

[WickedAlly]
10/4/12, 12:09 AM
#12

#6 Haha, frysen är knökfull här också just nu. Storhandling förra veckan och dessutom har jag frusit in bär, rotfrukter och äpplen. Enda sättet att stänga lådorna är att ta spjärn med hälarna i golvet och knuffa på med rumpan Tungan ute

Nästa månads storhandling får nog utebli tror jag, undrar vad man har däri egentligen. Med tanke på att den sällan är tom.

När jag har dåligt med plats så fryser jag in i plastpåsar istället för dom kan man göra jätteplatta och trycka in där det finns plats. Och så tinar de jättefort Glad

ettlitetalias
10/4/12, 11:03 AM
#13

Jag brukar passa på att äta sånt som bara jag tycker om, eller vara lat och köpa hem mat som jag verkligen känner för :)

Annons:
Honestyisdead
10/4/12, 12:17 PM
#14

Jag bor ensam, sså jag är illa tvungen :P Fast jag gillar ju att laga mat hehe

Sophey
10/4/12, 3:23 PM
#15

Jag har inga problem att laga mat nar jag ar ensam. Det ar ratt harligt ibland men oftast blir det ju bara nudlar eller nagot annat enkelt om jag ar hemma ensam.

Medarbetare på matlust

Anterrabae
10/5/12, 12:13 AM
#16

När jag är ensam så äter jag soppa, gryta eller ihopgeggad sås-och-pasta typ. Sådant jag vet att maken inte gillar. När jag åt kött brukade jag passa på att äta isterband eller wärmlandskorv och sånt, med potatis och MASSOR med sås, och mosa på tallriken ;) Det är mycket roligare att laga mat till andra, men jag gör det gärna till mig också. När jag bodde själv kunde jag lätt ställa mig att göra pitepalt, raggmunk eller rotmos och fläsklägg ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RobinEH
10/5/12, 9:05 PM
#17

När jag är ensam så provar jag på nya grejer. Om det inte blir gott så äter jag det ändå.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[sakring]
10/6/12, 12:13 AM
#18

# 6 Det blir ingen hemlagad bearnais när min man är hemma heller men jag lovar dig att jag äter både entrecote och ryggbiff även om han inte är hemmaSkrattande

[Aquelegia]
10/6/12, 10:28 AM
#19

Vad peppad jag blev av tråden att sköta min mat lite mer när sambon är borta Skrattande Fryst in kött i mindre portioner så jag inte behöver ta upp stora köttbitar utan tillräckligt för migOskyldig På söndag skall jag laga cottagepie MED ärtor och pumpa på toppen istället för utan grönsaker och bara potatismos hihi för det är så JAG vill ha detCool

fanniiiiie
10/6/12, 1:52 PM
#20

Jag bor ensam, så jag lagar mat själv varenda dag Glad Dessutom ordentliga maträtter, för jag tycker det är kul att laga mat och testa på nya saker!
Fast ibland kan jag slarva lite och bara äta någon snabbmat Flört

Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.

www.fanniieliasson.blogg.se

Annons:
Liss
10/8/12, 6:07 AM
#21

Jag bor själv, med pojkvän som kommer då och då.

Men jag har faktiskt varit väldigt dålig på att laga mat till mig själv. Tycker det är fruktansvärt tråkigt att laga mat till mig själv, äta själv och har en väldigt dålig relation till mat överlag. - Som dock blivit bättre nu.
Jag kan till och med glömma bort att äta, för att det inte är något i min "vardag".

Nu mera lagar jag mat till mig själv varje dag, förutom när jag är lat och äter yoghurt eller enkelt småplock. Och nu är jag även mer intresserad, då jag lagar nyttigare mat och hittar nya recept hela tiden. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Love-
10/8/12, 7:21 AM
#22

Jag är tvungen att göra det måste ju äta även om min kille inte är hemma men det är mycket roliga att laga mat när man har någon att äta den med

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

KPD
10/9/12, 5:42 PM
#23

Jag är ensamstående och jag lagar alltid mat till mig själv. Det är dock sällan något avancerat. Till exempel kan jag koka potatis och en bit lax eller ugnssteka potatis, steka en biff och göra litet sallad till. Det ska vara snabbt och enkelt. När jag lagar mat från Mellanöstern, till exempel hummus eller baba ghanouj, tar det dock litet längre tid.

Helst vill jag ha ekologisk mat, och då är färdiglagat inget alternativ.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[Emma--]
10/11/12, 2:02 PM
#24

Jag har varit väldigt dålig på att laga mat till mig själv. När sambon inte kommer hem har det lätt blivit någon färdigrätt från affären, eller mackor. Men har försökt skärpa mig Tungan ute

Upp till toppen
Annons: