Annons:
Etiketterrådtips
Läst 3055 ggr
dragonstar
2012-09-23 23:08

Studentmat när du inte har ugn eller frys?

Har kollat på en stuga att bo i den har liten kyl, mikro och 2 plattor men ingen ugn eller frys, utan bara frysfack.

Så nu tänkte jag be er om råd när der gäller billig studentmat som man kan göra? Jag hade tänkt mig en del janson och potatisgratäng men utan ugn är det ju svårt.

Dessutom ska jag ha med mig matlåda till skolan varje dag.

SÅ gå lös på förslag alla idéer mottages Glad

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dragonstar
2012-09-23 23:16
#1

Har bestämt att jag eventuellt köper en miniugn så att jag kan göra olika gratänger, pajer och så. Dom är ju bra att ha i matlåda och kan bli billiga. Rotsaker är ju billigt och gott.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Aquelegia]
2012-09-23 23:19
#2

Finns några trådar redan jag kan länka till då jag har idétorkaTungan ute:
Studentmat

Billig studentmat

200kr för 2 veckor

Billig mat

[Aquelegia]
2012-09-23 23:20
#3

#1 Menar du en sådan där halogenugn eller vad det heter? Bra för ekonomin (elräkningen) med då du slipper sätta på en stor ugn för en kycklingFlört

dragonstar
2012-09-24 10:41
#4

Sök på miniugn Glad Dom ser ut som mickros men värms upp på ett anant sätt då och den jag kollade på kommer upp till 250grader.

El och vatten ingår, allt utom maten och privata saker ingår liksom. 3100 I månaden. Tycker att det var ett riktigt bra pris.

TV, och trådlöst nätvärk ingår de med Glad

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Aquelegia]
2012-09-24 11:49
#5

#4 Jaha jo då hänger jag med. Vill att mor min skall skaffa en sådan med bara någon kokplatta ovanpå för vi lagar alltid bara enkla grytor hos henne. Dessutom kan man flytta den utomhus på sommaren och slipper stå inneTungan ute
Åh lägenhet där el och allt ingår saknar jag! 3100 inklusive allt är toppen!

dragonstar
2012-09-25 09:53
#6

Ja men fram tills jag har skaffat en ugn är det de två kokplattorna och mikron som gäller.  Men har så mycket annat på gång att jag inte behöver oroa mig för maten med!

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Upp till toppen
Annons: