Annons:
Etikettbilder
Läst 1884 ggr
jonte1
2012-09-15 20:24

Helvetes alla/bortgjord..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Desk hittade på 2 plantor på ICA Maxi för några veckor sen och förkunnade att det är för prydnad. Kanske för att testa vid matlagning.

Igår så kokade hon rödbetssoppa och stoppade i vad jag trodde chilin tagen ifrån. Jag gjorde en biff  med bambuskott och skar ner en hel 3,5 centimeters frukt. Provsmakade.

Sen började helvetet. Mjölk. Creme fraiche i munnen cirka 15 minuter. Det värsta var att jag var tvungen att gå  på toa under tiden! Ni vet vilken del killar håller i där va?! Gissa om jag var en väldigt tyst person och ödmjuk efter det. Ni kan inte ana!

Bifogar en bild på plantan ifråga (den med  röda frukter).

Annons:
Mooniq
2012-09-15 20:25
#1

OOps…

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Mooniq
2012-09-15 20:27
#2

.. det bästa sättet att döda chilikrydda är att äta bröd..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

AnneN
2012-09-15 20:31
#3

Hoppsan! Ja de där röda rackarna är riktigt starka Skrattande

Händer även mig ibland att jag äter något som är på tok för starkt för de stackars smaklökarna, då dämpas det bäst genom att äta något riktigt sött. Absolut ingen vätska för det sköljer ju runt det starka i munnen och gör saken värre.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Farwuq
2012-09-15 20:35
#4

Huga…

Rynkar på näsan

Man ska vara försiktig med kryddorna.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Anterrabae
2012-09-15 21:25
#5

Men stackare! Ja bröd och mjölk och div lindrar. Men eftersom det starka i chili är fettlösligt, och fettburet är det allra effektivaste smör, alt olja. Och sen äta typ bröd/ris eller liknande, för att ta med det upplösta starka ur munnen. Olja är således bästa skyddet att smörja händerna med INNAN chilihackning.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2012-09-15 22:11
#6

Fniss fniss fniss!

En vän till mig gjorde en liknande tabbe, med skillnaden att han satte in en lins i ögat! Det blev mycket ögonskölj kan jag lova.

Annons:
DesK
2012-09-17 17:34
#7

Plasthandskar är en mycket bra och användbar uppfinning! Glad

Bu kan jag berätta att grytan var god, när den blivit lite utspädd! Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: