Annons:
Etikettermjölmatgrynris
Läst 1093 ggr
MaMaMade
9/14/12, 11:36 AM

Vanligt vetemjöl kontra special fullkorn

Har mjölkris här hemma! Tänkte baka en mjuk kaka el två till helgen men upptäckte att jag bara har ett par dl vetemjöl kvar. Dock finns det vete special fullkorn, kan jag göra ett par chokladkakor /morotskakor av det istället, eller blir de konstiga?

Annons:
[Aquelegia]
9/14/12, 12:10 PM
#1

Enligt kungsörnens hemsida så funkar det utmärkt till bak, matlagning och pannkakor! Så inga problem i kakor vad jag ser det som ^^
Syster min bakade Brownies på rågbröd och även sockerkaka en gång (hon förstod inte skillnaden på mjöl som liten) och det blev jättegott. Glad

DesK
9/14/12, 12:17 PM
#2

Mjuka kakor som morotskaka och chokladkaka funkar nog bra att göra med specialvetemjöl, däremot småkakor blir inte så bra med sånt mjöl.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MaMaMade
9/16/12, 9:12 AM
#3

Tack!

Hann inte med nått bak då vädret blev för fint för att hålla sig inomhus. Bidde bärplockning o grönsaksskörd istället o så kom Guben hem med 45 kilo älgkött att ta hand om, jamen hurrey! Obestämd Men gött att ha i frysen!

Bra att veta om mjölet iallafall, till nästa gång jag står utan vanligt vete! Glad

Upp till toppen
Annons: