Annons:
Etikettköksutrustning
Läst 5516 ggr
jonte1
9/11/12, 11:54 PM

Baksidan,

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

-jag äter gott hemma här. Jag hjälper gärna till i köket. Voffana diskar sin del utav disken.

Trots ny diskmaskin så blir det tjocka lager på diskbänken Obestämd. Ja vi har gott om avställningsyta.

Det är något som aldrig redovisas i flashiga matprogram på tv.

Bifogar en bild.

Annons:
Anterrabae
9/12/12, 10:25 AM
#1

Haha, det där är ju ren disk! Då är det ju redan klart! Flört Bra att hjälpas åt! Glad tjocka lager disk finns hos oss med, ibland är mycket bänkyta ett gissel Flört men oftast inte. Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
9/12/12, 12:13 PM
#2

Exakt sådär ser det ut hos oss med. Säger det till sambon jämt "då syns det iallafall att vi lagar mat från grunden, färdigmat kräver en tallrik för micron eller max 2 kastruller"
lagar man mat från grunden går det åt en himlans massa saker, mixer, knviar, skärbrädor, kastruller, ugnsformar, slevar och skålar! SEDAN landar maten på tallrikar ^^

[Tassy]
9/12/12, 12:43 PM
#3

håhåhå, amatörer! Ni skulle se mina diskberg, inte är dom sådär rena och små inte *fniss* Tungan uteOskyldigTyst (vad skönt att ni hjälps åt med disken Glad)

Anterrabae
9/12/12, 4:14 PM
#4

Haha, Tassy, vem sa något om små berg? Flört Jag fotar inte mitt Tungan ute

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
9/12/12, 4:37 PM
#5

#4 Fniss, då är vi två då Skrattande

DesK
9/12/12, 4:53 PM
#6

Ida och Tassy det är klart att ni måste visa oss hur era diskbänkar ser ut! Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Tassy]
9/12/12, 5:39 PM
#7

Bah, den som vill se min bänk är välkommen på besök Flört lovar att bjuda på något gott!

DesK
9/12/12, 5:40 PM
#8

#7 Är snart på G! Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
9/12/12, 5:43 PM
#9

Tassy: Du har ett VÄLDIGT litet kök med. Knappt någon avställningsyta alls ju så i proportion ser det mer utFlört

jonte1
9/12/12, 7:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Baaahhhh! Nämen nu får väl #3, #4 skaffa sig lite hår på bröstet(hhmmm) och visa upp sina diskbänkar i produktionTungan ute. Eller är det uställningsföremål?

Bifogar ett till kort ifrån köket hemma. Det finns 2.56m2 till utöver första bilden dvs 4.26löpmeter bänkyta vid den standardiserade 60cm bredden. Det kan bli fullt likförbannat.

Så.. Kom igen nu då och vi andra får kika på tillverkningmiljörna där det åstakommes underverk(?) enligt inläggenSkrattande.

Anterrabae
9/12/12, 7:39 PM
#11

Visst, ska bara städa först Flört Har väl ca 15 meter bänkyta, dock används inte allt som arbetsbänk, det är lite disbänk, blombänk och sånt också.. En fråga till DesK och Jonte, det är händelsevis inte ett Nordsjökök ni har? Eller, jag är osäker på vad vårt heter, men jag tror vi har samma köksluckor! De på bilderna är misstänkt lika våra Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

jonte1
9/12/12, 8:17 PM
#12

#11, -Nordbo kök-bad-dörr står det på fakturan från 1992.

Aha, skulle man räkna in bänkyta som används till annat?

Städa på och fota sen Skrattande!

Ja glimten i ögat..

Anterrabae
9/12/12, 8:23 PM
#13

Nordbo! Det känner jag igen! Det är nog det vi har också. Jag brukar komma ihåg att det är "nord-något", men aldrig vilket Flört Men Maken påpekade skillnader i luckorna, det är inte samma, bara Lika Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Mairah]
9/13/12, 3:54 PM
#14

Kanske en egen bildtråd med bara odiskad-disk på diskbänk skulle va nå´t Flört

[sakring]
9/13/12, 4:18 PM
#15

Vi har också ett Nordbo-kök som följde med huset när vi byggde 1986. Det förefaller som om dessa har en benegänhet till att samla disk. Vi har diskmaskin men i- och urplockningen är sönder då och då,  och då blir det stående på andra ställen än i maskinen. Vi har stora bänkytor så det är inga problem med det men vi använde då mer än bara diskbänkenFlört

Anterrabae
9/13/12, 5:05 PM
#16

Jag håller med, allt måste vara Nordbos fel Flört särskillt när i och urplockningsfunktionen till diskmaskinen pajar! Skrattande Mycket träffande formulering!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

jonte1
9/15/12, 8:27 PM
#17

#16, hur har det gått med städningenTungan ute?

Bra att ni har löst problemetSkrattande.

Anterrabae
9/15/12, 9:19 PM
#18

#17 sakta Flört Men jag jobbar mig framåt. Jag har inte glömt! Det är lite annat än bara diskbänken som ska fixas också. Div ommöbleringar och inmöbleringar i skåpen till exempel.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
10/19/12, 10:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Ja men då så! Här är min diskbänk, och delar av den kroniska bänk-röran Flört jag har ett smalt och trångt och ganska litet kök, så röran syns extra tydligt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
10/19/12, 10:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

och för att visa hur smalt och trångt tar vi en på andra sidan också. När man öppnar luckan till diskmaskinen är det nog inte 20cm kvar till skåpen på motsatta sidan.

(i kastrullen är det för övrigt rejuvelac på g Flört)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Anterrabae
10/19/12, 10:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

och röran runt hörnet har vi inte gjort något åt än, men skåpen är relativt nyinsatta och en hel del av det som står på bänken i köket ska in i dem. Så är i alla fall tanken.

Röran bjussar jag på som ränta, för att Jonte1 fått vänta! CoolOskyldigFlört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

jagga-ewe
10/19/12, 10:29 PM
#22

Hmm, om ni tycker ni har tjocka lager med disk, o stökigt, vågar jag inte fota hur det ser ut hos oss! O inte har vi så fina skåpsluckor heller! O inga söta voffsar i vårt kök längre, tyvärr.

Kan försöka ta en bild på kökskaoset imorrn bitti Skrattande

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Anterrabae
10/19/12, 10:48 PM
#23

#22 gissa en gång varför fotona dröjt FlörtSkäms

Vågar inte visa upp de tjocka lagren disk som emellanåt (läs oftast) tar över mitt kök. Nu gick det an, för jag har plockat in in diskmaskinen.

men visa gärna, vem vet jag kanske blir lite modig då, och kan visa något annat. Förvånad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Marinas Mix
10/19/12, 11:23 PM
#24

HMM!! Kanske bäst jag kör ett ryck i köket i helgen. Jämfört med era kök är mitt en yttepytteliten skrubb, som är överbelamrad av pryttlar.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Mairah]
10/20/12, 8:00 PM
#25

Tycker du har ett jättefint kök Ida! Glad

dolfen
10/20/12, 8:13 PM
#26

#19 och #21

De växter jag tycker mig känna igen är: blommande phalanopsisar, mönjelilja, monstera, någon sorts ljusbladig dracena och kanske Obestämd en "lång" avokado. Ser inte riktigt de andra.

Anterrabae
10/20/12, 8:53 PM
#27

Phalanopsisar är det och monstrea. Sen är det apostlalilja, som är ljusgrön och ser ut som en solfjäder. Några gubbe och gumma, liljor som påminner om amaryllis när de blommar, fast mindre och orange. Det är nog i alla fall ett par av varje, förutom monstrean. Glad Just det så är det den där palmen som jag inte vet vad den heter. Tungan ute

tack mairah!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
jonte1
10/21/12, 8:10 PM
#28

#23, -luckorna ser lika ut ja. Både svängda och raka överdelar på luckorna  i bottenraden?

Våra voffar härhemma konstaterade i a f en vit voffe i köket! Kul Skrattande.

Honestyisdead
10/21/12, 8:25 PM
#29

Ska försöka komma ihåg att fota när jag är hemma.

jonte1
10/21/12, 9:34 PM
#30

#29 Emotser foton när du hemma sen..

jagga-ewe
10/22/12, 10:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Tillslut en bild från vårt kökskaos. Hittade inte usb-kabeln hemma, fick ta det på jobbet. .Bilden är från lördagsmorse, o maken skulle bli fly förbannad om han visste jag la ut den. Orsaken till röran är att diskmaskinen inte plockar ur sig själv, ohyffsad sak, det där.

Förra vintern började vi jobbet med att höja diskbänken. Kom så långt att vi fått upp bänken o avloppet är helt o bra, men det är inte målat o så än. Och ena köksluckans gångjärn gick sönder, därför har vi halvöppet under diskbänken. Det skulle bli fixat, men så kom våren o vi var tvungna att prioritera annat. Som att såga o klyva ved, har bara vedvärme. Just nu känns det viktigare att vi har veden än att vi har kökslucka, men planen är att vi ska fortsätta med köket nu i vinter.

Tyvärr ingen vit voffs kvar i köket, saknar henne sen 2008!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Tassy]
10/22/12, 1:38 PM
#32

#31 Sådär kan det se ut här med, fast mindre yta och mer smutsiga grytor/stekjärn Oskyldig jag tror dom flesta kök ser ut sådär ibland.

jagga-ewe
10/22/12, 1:42 PM
#33

Tassy, jo, vi är begåvade med världens längsta diskbänk eller nåt, fördelen av att ha ett gammalt "bonna-kök".

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Tassy]
10/22/12, 1:44 PM
#34

#33 så avis! Glad

Annons:
jonte1
10/22/12, 6:19 PM
#35

#31, ibland efter utfodring utav våra voffar kvällstid så lämnar vi också saker kvar "i morgon".

Voffe sen 2008? Vad för slags?

Tackar för fotot.

Mvh.

jagga-ewe
10/22/12, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Heeeelt off topic…

Jonte1, Vovvsan vi hade var inte helt olik din Avatar, fast hon var en pyrre-tjej. Elsa hette hon, världens kramigaste hund. Sov gärna på armen på sin matte. Det är inte mycket som går upp mot att ha en stor pälstuss att gosa med. Tyvärr fick hon cancer och fick somna in här hemma på gården våren 2008.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Perly
10/25/12, 2:29 PM
#37

Bortskämda alla är med yta då, har knappt 3m bänk att låta disken vara på o då trängs den med micro, vattenkokare samt en del annat Förvånad

Alltid Oavsett

Honestyisdead
10/25/12, 3:17 PM
#38

3 meter är mer än jag har. Ska mäta sen idag om jag inte glömmer det och ta ett foto!

Honestyisdead
10/25/12, 9:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Nu har jag mätt. Träbänk har jag 1.10m, och metalldelen där diskstället står är 40cm. Alltså väldigt lite yta att använda :P

[Aquelegia]
10/25/12, 10:29 PM
#40

#39 Jag har exakt som du fast spegelvändSkrattande Tyvärr har vi en diskbänkmaskin, 2 kaffebryggare och 2 fruktfat som tar upp platsOskyldig

Honestyisdead
10/25/12, 10:32 PM
#41

#40 Det är inte lätt. Har fått trycka in min mixer, vattenkokare, örthacka och min andra kaffekokare i skåpen :P

Annons:
[Tassy]
10/26/12, 10:01 AM
#42

#39 Har ungefär lika mycket yta jag med. Har knökat in bänkdiskmaskin, micro, vattenkokare, diskställ etc. Tungan ute Typ ingen yta kvar!

Honestyisdead
10/26/12, 11:51 AM
#43

Så skönt det måste vara med diskmaskin :)

Anterrabae
10/26/12, 9:34 PM
#44

jo, den och tvättmaskinen ligger i topp Skrattande i alla fall här hemma!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
10/26/12, 11:04 PM
#45

#44 håller med helt och fullt!

[Aquelegia]
10/27/12, 2:08 AM
#46

#42 Nähä ditt kök är bra mycket mindre! Du har ju bara 2/3edelar av mitt och heras ^^

jonte1
10/27/12, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Hum.. Jag måste erkänna att Ida tar hem priset angående bänkyta. Å andra sidan så(har tyvärr inga foton kvar) levde jag med ett mindre kök i första bostaden än vad Hera visar upp(nystädat minsann)Skrattande.

Det är väldigt vad mycket grejor folk måste ha ståendes framme? Jag läste "i skåpen" vilket jag alltid har förordat. Saker måste inte stå framme(platsbrist är något annat).

Eftersom DesK är ute i förskingringen(södra Sverige) för tillfället så..

På bilden syns en SodaStream modell gammal. Perfekt storlek för DesK(vi begriper oss inte på dom nya jättestorlekarna), brödrost och vattenkokare.

jonte1
10/27/12, 6:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Åt andra hållet syns bönburk, kaffekvarn och modell värre kaffemaskin.

Induktionsspis är trevligt. Tyvärr så lämnar dom här touchkontrollerna kvar en massa annat att önska. Köp en med vred på även för plattorna är våran åsikt.

Annons:
jonte1
10/27/12, 6:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

En köks-ö(en hel kontinent om ni frågar mig). Micro på hörnhylla(var ett test men vart tydligen permanent), hörnskåp och hylla för div.

Alla har väl en '21 skärm för dator och TV(allt är ihopkopplat via Linux's möjligheter) i köket inkl högtalare? Gör allt man kan göra på en dator samt att det går att plocka in tv-systemet den vägen(inkl inspelat mtrl).

jonte1
10/27/12, 6:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Visst har vi 2st högskåp också, -skafferi och städ dito.

jonte1
10/27/12, 6:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

I dom nedre regionerna(där sådarna som jag får hålla till) finns bl a matkällare. Dags att städa där också.

Skrivet med glimten i ögat jaTungan ute.

Honestyisdead
10/27/12, 7:32 PM
#52

47 faktiskt inte, är väldigt noga med att diska och plocka under arbetets hång, så ser det alltid ut :)

dolfen
10/27/12, 8:10 PM
#53

Om diskställ:
Jag har inget diskställ. Jag har en handduk som jag ställer disken på. Den suger upp nedrinnande vatten, har lite av "antiglid"-funktion och tar ingen plats när disken är torr och bortplockad. Cool

Anterrabae
10/28/12, 12:49 PM
#54

Jo jag har nog mest bänkyta, och fram till nyss har jag bara haft 2st 80-skåp och två 60-skåp och ett hörnskåp till alla köksmaskiner, porslin, glas, grytor och skafferi. Alltså har massor med grejer vart tvunget att stå framme. Nu har jag fått mer skåp, så processen att få ner det i skåpen är påbörjad. :-) Och ja, vi har olika luckor, eftersom den gamla sorten inte gick att bygga ut. Vi fick komplettera med en som var ganska lik ;-)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

jonte1
10/28/12, 2:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

#54, hmmm… Kvinnor och utrymme för köksatrialjer? Se nedåt i tråden/bilderSkrattande.

Bild på "lyxglaskabinettet"

Annons:
jonte1
10/28/12, 2:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

-fortsätter med allehanda i dryckeskärl och serverings manicker:

jonte1
10/28/12, 2:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

-porslin inkl guldkantade sådana:

jonte1
10/28/12, 2:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

-Sala silvergruva, -behöver städas/plockas i ordning men då krävs det att det ska putsas också väl.

Tja, - tjejer  tar all plats dom kommer över ifråga om köksattrialjerSkrattande. Tänk på det som finns nerpackat härhemma inom den genren. Vi kan öppna resturang har DesK utryckt någon gång. Det är som en hårddisk, -antingen ny och tom och sedan fullknökad.

Vi killar därimot sparar aldrig på "bra att ha grejor". Inga onödiga grejer alls. Bara nyttosaker!

Nu ska jag ta en prommis med voffarna och sedan bla lägga ner 3xuppsättning sommardäck i jordkällaren(mitt utrymme).

Med glimten i ögatTungan ute.

[Tassy]
10/28/12, 3:02 PM
#59

Fniss, underbara bilder Jonte1, precis så som det skall se ut!

jonte1
10/28/12, 3:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

#54, #59, glömde redovisa ett skåp. Beskrivning??? Div underliga saker inkl strutsägg mmFoten i munnen.

Alltså vi killar är perfekt…

Glimten var det ja.

[Tassy]
10/28/12, 5:03 PM
#61

#60 Skrattande får man fråga om historien bakom strutsägget, hur hamnade det där? Tungan ute är det äkta?

de däringar karlarna förstår jag mig icke på, underliga varelser är ni! Glad

jonte1
10/28/12, 5:55 PM
#62

#61. Vi har 5st till på div hyllor(flera nerpackade). Dom är äkta.

Fråga DesK istället om om det försvunna mönstret, diskmaskiner(inlägg 57)hoppas du har på dig hjälm och tandskydd) i morgon.

Ingen rolig historia.

DesK är en stark person trots livets bakslag.. Jag gillar hunden Akitan åxoFoten i munnen. Dom båda passar in min värdslbild och vi i derasObestämd

Mvh

Annons:
[Tassy]
10/28/12, 5:59 PM
#63

#62 Ajaj, jag rustar med helkroppsmundering och frågar i morgon Tungan ute

Hoppas det inte är allt för tråkig historia bakom ägget.

DesK är ju en mänsklig akita, därom råder inga tvivel Skrattande

På tal om guldkanter och elände med porslin, jag stoppade en assiett med guldkant i micron en gång. Skrikandes

Anterrabae
10/28/12, 8:56 PM
#64

Haha Tassy, det har jag också gjort! Vilket fyrverkeri! När det gäller bra-å-ha, så tycker jag makens verktygssamling tar priset, alternativt alla lådor med riktigt gamla datorprylar.. Han är nog minst tredje generationen hamster ;-) själv är jag bara halvhamster, mor gör sig av med mer än hon borde och ångrar sig, far sparar. Jag är splittrad, vill inget hellre än att ha lite grejer men jag landar aldrig där ;) Å ena sidan vill jag ha rent och tomt, å andra sidan vill jag ha allt som kan tänkas behövas någon gång till något.. I alla fall i köket :D *givetvis sagt med glimten*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

jonte1
10/28/12, 9:12 PM
#65

#64. Suck! Skrattande

[Tassy]
10/28/12, 10:35 PM
#66

När det kommer till hamster så slår nog inget min far.. Ähum. Vi har ett gammalt ut-hus som bara skräpar, vilket blev hans verktygsbod. Åh det är prylar från golv till tak! På hyllor, på golvet, huller om buller. Så mycket saker man inte ens kan gissa vad det är så tillvida att det ens skulle gå att googla eländet!

Jag minns en gång fick jag för mig att städa där medan far var bortrest. Jag slet som ett djur i säkert nån vecka, fixade och sorterade i ordning. Behöver jag säga att han än idag svär ve och förbannelse över att han inte längre hittar sina prylar? Han hade sitt oorganiserade organiserade kaos. Bör tilläggas att jag ärvt min aspiediagnos efter honom, och den där prylboden, det tillhör det där man absolut inte får röra.. -fick jag bittert erfara. Cool Fniss fniss. Mor skrattar så hon storknar åt spektaklet.

jonte1
10/28/12, 10:40 PM
#67

#66. -har det slagit dig att det vara tvärsemot?

Fniss å tjejer angående grejor..Tungan ute

[Tassy]
10/28/12, 10:44 PM
#68

#67 jag kallades "fröken tvärsför (tvärsemot)" som liten Oskyldig

jagga-ewe
10/29/12, 8:41 AM
#69

Vi är inte hamstar, vi är ekorrar i min familj! Dvs vi sparar på oss saker o lägger "på ett bra ställe" som vi inte hittar igen sen. :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
jonte1
10/29/12, 8:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

#64, #66. Jag hade ett ca 100m2 gammalt hönshus fyllt med bara bra(att ha) grejor. Efter DesK och döttrar flyttat hit så kom jag till slutsatsen(för att slippa höra konstig musik på högvarv, aldrig få tillgång till badrummet mm) att en ändring måste skeRynkar på näsan.

Tro mig att döttrana fick vara med om hela byggprocessen och göra det mesta själva till färdig tapetserat(var kravet från mig). Dom slet på(är impad än). Jag fick dock ha en liten verkstad/verktygsbod kvar i ena änden.

Jaha, strutsäggen? Det var nästa smäll.  Svärfar och 600m2 i Kapstaden skulle flyttas hit. Oj vad jag var bestämd att det ger vi bort till välgörenhet när det börjades packa(vi hade flyttfirma) Så mkt spott och spe jag fick där och då.

Det hjälpte föga. Det vart en närapå knökfull 40-fots cointainer som skeppades hit. Det vart till att bygga ut igen. Generationsboende.

Kom inte och gnäll till migSkrattande om killar som vill några grejor hemma. Jag har flera ggr fått propåer om måste du en massa saker(ett 30-skåp i köket(glödlampor, batterier, lim etc)) i det där skåpet?

Jag har varit med förr.

Jag trivs dock väldigt väl med både den mänskliga och hundlika Akitan hemma härKyss. Voff säger Samojeden gammelfar som gillar att snön vräker ner här nu.

Glimten ska naturligtvis nämnasTungan ute.

Har'e

[Tassy]
10/29/12, 9:07 AM
#71

#70 DesK visade bilder på renoveringen av huset till tjejerna, vilket jobb! Och så klart massa söta bilder på voffarna Glad

[Tassy]
12/4/12, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Nu är det förvisso nästan färdigdiskat, men nu kom jag mig för att hala fram kameran till denna tråd iallafall. Värsta bombnedslaget kommer nog på bild nån gång i jul/nyårsdagarna har jag en känsla av, då kan det verkligen se ut här!

[sakring]
12/4/12, 10:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Så här såg det ut när vi renoverat 2009 dvs tapetserat om och lackat om luckorna.

[Tassy]
12/4/12, 10:55 PM
#74

#73 Gud vad tjusigt, och lagom stort! Så skulle jag kunna tänka mig att ha det.

[sakring]
12/4/12, 10:57 PM
#75

Kan tala om att tjusigheten varade inte så länge. Bara medan jag fotade. Sen var det fullt på alla bänkar igenSkrattande

[Tassy]
12/4/12, 11:05 PM
#76

#75 Det är väl irrelevant för grunddesignen i köket Tungan ute

Annons:
[sakring]
12/5/12, 4:40 PM
#77

Bänken som inte syns så mycket av var tänkt som avställningsyta för frysen. Det kan jag glömma, den har vi och laddar allsköns saker som behöver laddasFlört

jonte1
12/7/12, 5:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Hmmm… Pojkars leksaker. Tjejers dito. Vi har en kombinerad relativt stor midjestyrd gräs(107cm), -och snöslunge maskin(92cm bredd).

Jag känner det som ytrymmet krymper för vart halvår när jag ska byta redskap i mina ytrymmen, -därimot köksgrejor får alltid ta plats. Även utanför köketSkrikandes.

Det tidigare nämda hönshuset syns i bakgrunden. Bilen(till höger) som har gått ifrån +52 ibland sanddynorna bryr sig inte om lite snö och kyla här. Jag är tvungen att röja snö i a f för små snabba golfar hemma här. Ännu värre vart det när vi frågade märkesverkstaden om det ska ta sån tid att få bilen(DesK's Volkswagen) varm…

Det är skrivet med glimten i ögat. Kanske hade passat bättre på babbeltrådenTungan ute.

[Tassy]
12/7/12, 6:01 PM
#79

#78 Härligt med rejäla grejor mot all denna snö! Visst kanske det hade passat bättre i babbeltråden, men detta är ju trots allt din egen tråd, så det är väl du som är bossen här. Cool

Här i stan far de runt som dårar med traktorer och diverse annat för att röja snön. Själv funderar jag på en piasava till min lilla balkongplätt. Flört

jonte1
12/7/12, 6:11 PM
#80

#79, -neopetismen har aldrig varit något som DesK har ägnat sig åt.

Blir lite avis på välstädade kök och det finns en baksida där grejorna ramlar ner. Tja det är min egen tråd ifrån början. Strunt i det Flört.

Mvh

dolfen
12/7/12, 6:59 PM
#81

#78 - Vill köra vill köra vill köra vill… (och så vidare) Oskyldig

#79 - Använd lite av balkongsnön till att bygga snölyktor!
Lyser finfint på balkongen. Cool

DesK
12/7/12, 7:13 PM
#82

#81 Fnys! Säger Teddie och jag, välkommen hem hit Dolfen! Om du är riktigt snäll så får du komma in på en bit mat ;) Eller så låter vi Jonte köra snöslungan och du och jag ägnar oss oss livets nödvändigheter! Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

jonte1
12/7/12, 7:28 PM
#83

#81, undermeningen var om 4x4 hundarna som bryr sig lite om snö och is(deras hemmiljö) släpper in dig så.. Gäster har förr tarvat att köra div icke o-organsiska maskiner härTungan ute , -det är inte där tjusningen ligger enligt min åsikt.

Mvh.

Annons:
[Tassy]
12/7/12, 8:17 PM
#84

#83 Ena fyrbeningen borde gå att fjäska för med nåt gott, den andra blir det värre att fjäska för antar jag Tyst Kanske bättre att fjäska för matte/husse då i stället.

jonte1
12/8/12, 10:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Ha!

Om nu fruntimmer och flickor kunde hålla sig till köket och utrustning därSkrattande.

Bifogar en bild på site-värden, från vänster:

-ny mobil med 4.7' skärm.

-En 10 'Padda

-dator med en 27'och en 19' skärm

-flådig kamera 1

-flådig kamera 2(man behöver säck-kärra för att kunna ha den med sig)

Vem har sagt att det kvinnliga könet har svårt för teknik?Tungan ute

Jag själv tycker det bara är roligt.

dolfen
12/8/12, 5:49 PM
#86

#85

Jag tror att bandet "Wilmer X" har skrivit en låt som heter
"Teknikens under".

Läckert bord! Glad

Upp till toppen
Annons: