Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1677 ggr
Maria
2012-09-07 06:37

Förvara Parmesanost

Hur brukar ni förvara er Parmesanost eller liknande ostar.

Jag har alltid problem med att de blir fort mögliga. Jag karvar bort detta med osthyvel men hur göra?

Jag har testat plastpåse, öppen plastpåse, papperspåse, och även oförpackad på ett fat i kylskåpet men då blir den fort torr.

Några råd?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
mooonlight
2012-09-07 07:23
#1

Jag brukar dela min i portionsbitar och frysa.

DesK
2012-09-07 07:44
#2

Jag har alltid parmesanosten i frysen och tar fram den på morgonen när vi ska ha den på eftermiddagen eller kvällen. Nästan all ost smakar ju bäst rumstempererad Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-09-07 13:58
#3

Frysen ja…varför har jag inte tänkt på det? Jag brukar ju riva annan ost och frysa inTungan ute

Tack för tipset.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2012-09-07 14:38
#4

Jag tycker tupperwares ostkupa, med filter, är bra. Den låter osten andas utan att bli torr, utan att ta eller ge smak i kylen, man kan tom samförvara den med andra ostar utan att de smittar varandra. Nu är inte ost så stort hemma hos oss längre, men det har varit :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: