Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 775 ggr
dolfen
2012-09-06 16:55

Mexikansk äggkris

Efter ett utbrott av fågelinfluensa, har man i Mexiko tvingats nödslakta 11 miljoner höns.
Detta har lett till akut äggbrist (svd.se).

(Sverige har cirka 6.7 miljoner värphöns (svu.se).)

Mexikanarna äter mest ägg i världen, och framför allt för de fattiga är ägg en billig och viktig proteinkälla.

Annons:
Anterrabae
2012-09-06 20:45
#1

Det känns som det kan bli generell matkris lite överallt den kommande hösten/vintern..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2012-09-07 07:35
#2

Precis som Ida säger så verkar det som att et har gått snett lite varstans i år med främst odling men också djurhållning.

(OT Snacka om att man läser vad man vill läsa: Jag läste: Mexikanskt äggris Skäms )

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2012-09-07 12:49
#3

Det är nog gott Dessan! Mycket chili i Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2012-09-07 15:29
#4

#2 Jag läste samma sak och undrade vad detta kunde vara för något kulinariskt Tungan ute

dolfen
2012-09-07 17:51
#5

Det sker ju alltid några tråkiga händelser lite då och då.

När jag läser/hör om något sådant här, tänker jag på de människor som bor där och hur det påverkar dem.

Jag inser också att jag har det väldigt bra och att jag bör uppskatta detta. (Ibland kan "man" glömma bort hur bra man har det.)

Äggris? Tokfior där! Skrattande Fast… Obestämd om man tar och fördelar äggnudlar i rislånga längder, så har man väl ett sorts äggris!? Flört

Sophey
2012-09-07 19:08
#6

Fy for dig Dessan! Nu laser jag det som Mexikanskt aggris ocksa! Fy! Skrattande

Medarbetare på matlust

Annons:
Anterrabae
2012-09-07 19:58
#7

Haha, men stekt ris med ägg i typ kinakrogsstil måste väl vara ett slags äggris? Du har så rätt dolfen, man borde absolut uppskatta att man har det så bra som det faktiskt är.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: