Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1219 ggr
pyromanen
8/24/12, 10:01 PM

Rotselleri idéer önskes

Har för första gången odlat rotselleri och haft någon sorts nybörjartur Cool. Så det blir av en liten fröpåse 46 st jätteexemplar - de är redan ca 15 cm i diameter och lär växa nästan två månader till Förvånad.

Så nu är det läga att hitta användning för dom.  Att ha några bitar i soppor kan jag komma på. Och att ugnsbaka stavar ihop med andra rotsaker.  Men vad kan man göra mer som blir gott?

(det behöver inte vara vegetariskt, men jag hittade ingen mer passande grupp för inlägget)

Annons:
DesK
8/25/12, 7:05 AM
#1

Grattis till den goda skörden! Glad Man kan med fördel mjölksyra rotselleri, antingen ensam eller, ännu bättre, tillsammans med andra rot- och grönsaker. Sen kan man finstrimla den och lägga i en stark vinaigrett eller i en välkryddad majonnäs, Något som också är gott är att förvälla skivad rotselleri, fördela på ett fat och toppa med köttfärsröra och ostt och gratinera i ugnen, detta kan även göras som vegetarisk variant Glad Lite finhackad eller riven rotseller är gott i köttfärsröa med mera Glad

(jag flyttade inlägget till gruppen Råd & tips, denna grupp är tänkt till bland annat den här typen av frågor + om man själv har något råd eller tips)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

ettlitetalias
8/25/12, 12:04 PM
#2

Jag älskar soppor på rotselleri och fänkål!

Annars så kanske det kan gå och sälja några expemplar till den lokala marknaden eller liknande om ni har en sån?

dolfen
8/25/12, 9:43 PM
#3

Kanske riva (en del) och göra någon sorts chips!?

(Jag har skrivit om detta någonstans. Men var? Obestämd Skäms)

Anterrabae
8/25/12, 10:01 PM
#4

Som veggorätt så bakar man ibland rotselleri och sen glazear med kryddor och skivar och äter på samma sätt som stek.

Annars är det nästan ett måste att koka egna buljonger! Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
8/26/12, 9:51 AM
#5

Riven med majonäs, äpple, ost och valnötter är supergott!
Annars panera och steka antingen som tillbehör eller med vitlökssmör som ensamrätt.

dolfen
8/26/12, 6:49 PM
#6

Jag länkar till tråden "Ugnsbakade (deg-)chips" (#3).

Potatisen kan kanske bytas ut med rotselleri!?

Annons:
pyromanen
8/26/12, 8:09 PM
#7

Men så mycket trevliga förslag!  Flera av dom ska jag definitvit testa! Glad

Upp till toppen
Annons: