Annons:
Etiketterdryckerövrigt
Läst 4836 ggr
[Aquelegia]
2012-07-11 14:29

Koffeinfritt kaffe

Någon som vet något bra märke på koffeinfritt kaffe? Då jag ändå inte tål koffein särskilt bra och nu inte får dricka kaffe så undrar jag nu vad som finns på marknaden?

Annons:
DesK
2012-07-11 16:41
#1

Tror det finns något bra sånt kaffe på Lidl Glad, men jag vet inte vad det heter. Du får läsa på förpackningarna, står på tyska men det har ju du och jag inga problem med Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

storost
2012-07-11 16:53
#2

Jag köper snabbkaffe från Lidl - enligt mig smakar det jättegott. Det är en röd förpackning.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[Aquelegia]
2012-07-11 19:18
#3

#1 Kan det vara caropulver? För det har jag velat ha jättelänge. Det var "barnkaffe" när man var liten och ville vara vuxencoolTungan ute

#2 Vet du vad det heter för något?

Hittade att gevalia har vanligt bryggkaffe dock koffeinfritt. Då jag dock inte vet riktigt vad det är min mage reagerar på vore ju caropulver bäst. Men sedan när magen är iordning igen vill jag ju ha smaken av vanligt kaffe igen ^^

[Mairah]
2012-07-11 20:56
#4

Jag drack också koffeinfritt ett tag innan jag slutade helt med kaffe. Då brukade jag också brygga på Gevalias koffeinfria och tyckte den var helt OK. Glad

Annars brkade jag köpa pulverkaffe, koffeinfritt. Minns tyvärr inte namnet på det nu för det var så länge sedan.. Foten i munnen

storost
2012-07-11 21:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#3 det heter GranArom Entkoffeiniert GOLD 100 % Arabica

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[Aquelegia]
2012-07-11 22:28
#6

#5 Oj aldrig sett, blir en tripp till Lidl imorgon!

Hittade det vi drack som små Skrattande Var visst inte carobpulver, mamma som mindes fel ^^

Heter Bambu och finns hos "Tantens gröna skafferi"
Där hittade jag även Maltkaffe

Dock är priserna inte riktigt som jag kan tänka mig lägga på sånt. Får köpa med mig från tyskland nästa gång Tungan ute

Annons:
storost
2012-07-12 13:55
#7

Om du inte får eller har koffeinfritt kaffee, då kan du ta en knivsudd med mald kardemumma i kaffeet - kardemumma neutraliserar coffeinet enligt ayurveda.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[deen]
2012-07-12 15:57
#8

Bambukaffet blev jag sugen på att testa, men hjälp vad det kostade ja! Förvånad Intressant sida förövrigt, tantens gröna skafferi.

[Mairah]
2012-07-12 21:27
#9

# 5 Den minns jag. Var också helt ok Glad

Anterrabae
2012-07-12 22:41
#10

När mamma hade magkatarr oc inte tålde kaffe så bra fungerade ideekaffe bättre, nu när det är sömnrubbningar som är värst går hon på gevalias koffeinfria. Néscafe har koffeinfritt också. Jag har druckit både bambu och carob eller nångot liknande och gillade bambu bäst. Dock är dessa inte glutenfria.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2012-07-12 23:13
#11

Tantens gröna skafferi var lite roligt faktiskt.

Höll på att köpa koffeinfritt kaffe idag men orkade inte lägga pengar på det då jag blev SÅ sugen på bambucaffeSkäms
Ska kolla om någon snäll faster kan skicka från tyskland ^^

Det där med kardemumma funkar inte för mig, har druckit många koppar kaffe med mer än en knivsudd koffein i och ändå blivit kockobäng i huvetTungan ute

Upp till toppen
Annons: