Annons:
Etikettveggo-vegetariskt
Läst 1380 ggr
Maria
7/9/12, 9:02 AM

Squash/zuccinibiffar

Var hos sonen igår som bjöd på mat och hade gjort biffar av squash. Det hade jag glömt bort. Minns att jag gjorde det "förr" och det är jättegott.

Han hade gjort en grönsallad till och en bönsallad med massa gott och så Guacamole.

Nu blev jag inspirerad och det behövs för min matlagarlust har varit på noll det sista.

Har ni också "glömda" maträtter som helt plötsligt pluppar upp?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Aquelegia]
7/9/12, 9:15 AM
#1

Oja väldigt ofta faktiskt dock är jag sådan där som direkt går och köper ingrediense till det som pluppade upp och gör matlådor på det. Typ kycklingfrikasse gjorde jag storkok på då sambon inte äter det men jag var ack så sugen.

Kommer inte på just nu vad mer för maträtter men ja dom var ju en gång glömda så nu är dom glömda igen och lär poppa ur närhelst ^^

[deen]
7/9/12, 7:25 PM
#2

Bumbleboo, du råkar inte ha recept på de där biffarna?

Maria
7/9/12, 7:52 PM
#3

Tyvärr, jag har bara gjort efter gehör så att säga.

Grunden är i alla fall att jag river squashen grovt med skalet kvar. Sedan får den rinna av eller vattna ur på papper eller i en handduk som man sedan kan krama ur.

Sedan blandar jag i riven lök, ägg, ströbröd och lite potatismjöl för att binda "färsen"

Kryddar efter humör, formar biffar och steker i olja tills de fått färg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[deen]
7/9/12, 7:56 PM
#4

Helt ok, jag gillar att laga på känn så länge jag har grunden! Tack så mycket, ska testa dem nån dag!

Maria
7/9/12, 7:58 PM
#5

#4 Vad bra.Glad Det är så svårt att förklara ibland men är man någotsånär van att laga mat så brukar det mesta gå bra när man har grunden precis som du säger.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[deen]
7/9/12, 8:44 PM
#6

Det var en bra förklaring också! Flört

Annons:
[deen]
7/16/12, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Oj vad gott det var, får bli en återkommande rätt här hemma! Jag slarvade lite (pga akut hunger), så de blev mer som plättar än biffar, men smaken var det inget fel på. Tack för inspirationen! Glad

Maria
7/16/12, 9:36 PM
#8

Vad roligtGlad De ser riktigt fina ut.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: