Annons:
Etiketterrådtips
Läst 6291 ggr
SaraC
2012-07-02 17:17

Stoppa i "delikatesskorg"

Jag har tänkt göra en egen variant av "delikatesskorgar" och ge som tackgåva. Vill helst göra allt eller åtminstone det mesta av innehållet i korgarna själv. Har tänkt stoppa i exempelvis hemlagad ketchup, chilisås, grillrub med mera. Men vill gärna ha lite tips på vad mer jag skulle kunna göra och lägga i?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
[Aquelegia]
2012-07-02 18:22
#1

Inlagd gurka? Ja, smaksatta oljor! Så otroligt gott på bröd eller över salladen MEN man orkar aldrig göra sånt självFlört

Kanske lägga in fetaost i olika oljor med?

Hemmagjorda likörer? Hemmabakade kakor? Leila bakar har ju en rolig grej där hon lägger i alla ingredienser till chocolate chip cookies förutom smöret och hänger bakbeskrivning runt burkarna. Supergulligt!

Egna müsli?

DesK
2012-07-02 19:15
#2

Hemgjort kryddsalt diverse olika inläggningar som chutney, stark gurka, kapris av gröna bär, saltade citroner, kryddad olja och /eller vinäger, torkad surdeg, torkade kryddblandningar, hemgjord sylt /marmelad, egen örtteblandning + nägra recept på vad man kan göra med de olika sakerna Glad Mycket trevlig och personlig idé att göra så här Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

ettlitetalias
2012-07-02 23:10
#3

Vad jag skulle vilja ha i en korg:
oliver i olja med örter och vitlök
hemgjord pesto/chutney/annat kondiment som fungerar som tillbehör
såser eller kryddblandningar

[yodhe]
2012-07-03 14:02
#4

Att göra egen vitlöksolja är lätt…tar dock 3 veckor att bli klart..så har du bråttom är det ingen ideé…

men som redan sagts…marmelad, pesto..osv..är ju helt underbart att få..

Kryddblandningar..och the..brukar alltid gå hem..nöt-frö blandningar också..jag använder det ofta i matlagning…

hembakat tunnbröd..görs i stekpannan…enkelt och jättegott..

Man kan ju göra eget smör också…med valfri smaksättning…

SaraC
2012-07-04 11:58
#5

Tack så mycket för alla tips! Skrattande

Det blir två korgar och det blir nog lite olika innehåll, går efter personerna som ska ha dem Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SaraC
2012-07-18 17:27
#6

Hur länge cirka håller sig såser och inläggningar av olika slag om de förvaras i steriliserade glaskärl? Både oöppnade och öppnade.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Upp till toppen
Annons: