Annons:
Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 1123 ggr
pyromanen
6/18/12, 4:54 PM

Glassrecept efterlyses

Har slagit till på en glassmaskin. I första hand för att kunna utfodra barnen med nåt som jag inte får lika dåligt samvete över som köpeglassar. Vill slippa alla e-nummer och använda mycket mindre socker, (och kunna äta glass ganska ofta Tungan ute). Vi har gott om olika bär i frysen och egna ägg.

Hittar förstås en massa glassrecept om jag googlar, men jag skulle gärna vilja börja med såna recept som någon provat själv och tycker riktigt mycket om.

Har du nåt favoritglassrecept som du vill dela med dig av?

Annons:
DesK
6/18/12, 6:27 PM
#1

Glassmaskin är en dröm här, men de vanlig glassmaskinrna är ju alldeles för små för oss.

Jag har i många år gjort en enkel glass genom att blanda frysta bär med grädde och /eller creme fraiche och evenetuellt lite socker och vaniljsocker Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

pyromanen
6/18/12, 6:30 PM
#2

#1 Vispar du grädden eller häller du bara ner grädde o bär i maskinen?

DesK
6/18/12, 6:33 PM
#3

#2 Jag har ingen glassmaskin. Jag vispar grädden styv och blandar sedan med bär, frukt och socker, självklart kan man använda tjock yoghurt istället för grädde.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
6/18/12, 9:58 PM
#4

Har inte gjort själva basen själv men en smaksättning som verkligen var toppen var att blanda vaniljglass med kakao, röra runt chokladsås/kolasås och jordnötter grovt SÅ fantastiskt gott
SnickersglassCool

Upp till toppen
Annons: