Annons:
Etikettmatprat
Läst 1581 ggr
DesK
2012-06-15 07:47

Ännu en anledning att laga mat från grunden

Svenska dagbladet gjorde för en tid sedan ett test angående halten av bisfenol i konservburkar och nu har det även gjorts en liknande studie vid Harvard i USA. Detta visar återigen att det är bäst att laga mat från grunden.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Pappsing]
2012-06-15 17:13
#1

Finns det någon mat, som inte är farlig att äta längre? :P

[Tassy]
2012-06-15 18:39
#2

#1 Jag våger nog påstå att det finns en hel del suverän mat, bara man tar hand om den hela vägen till bordet. Glad

dolfen
2012-06-15 18:41
#3

Jag vet att den vita plasten inuti majskornsburkar avger något mindre nyttigt ämne. (Bisfenol!?)
Trots det har jag några majsburkar i skafferiet.  Det är inte ofta jag äter burkmajs, men det är rätt bra att ha "uti fall att".

Utöver det har jag även några burkar makrill i tomatsås, och några tonfiskburkar. Även dessa använder jag sällan.

Tomater på burk köper jag inte längre. Inte för att de innehåller x % insektsdelar (Lite protein kan väl inte skada!?) Flört , utan för att jag hellre använder vanliga tomater, som jag själv väljer ut.

Förut hade jag alltid några burkar vita bönor i tomatsås. Men efter att ha gjort eget, smakar dessa burkbönor i tomatsås inte gott längre.

dolfen
2012-07-27 18:33
#4

Bisfenollarmet hade ingen effekt (aftonbladet) på koncervburksförsäljningen.

DesK
2012-07-27 18:42
#5

Alla dessa larm duggar ju tätt, så det förvånar mig inte att folk inte längre reagerar på dem!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Mairah]
2012-07-29 21:28
#6

Usch ja, man måste vara uppmärksammad på det mesta man köper nuförtiden. Oskyldig

Annons:
dolfen
2012-10-30 20:15
#7

Artikel på testfakta.se: Konservburksdöden är här.

Upp till toppen
Annons: