Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1778 ggr
Honestyisdead
6/14/12, 2:41 PM

Din bästa pastasallad?

Behöver tips på den godaste pastasalladen som finns :)

Annons:
HannaM
6/14/12, 7:11 PM
#1

Fetaost, avokado, soltorkade tomater, edamamebönor, sparris, paprika, stekta champinjoner och rostade nötter och frön.

pyromanen
6/15/12, 5:48 PM
#2

Först en vinegrette (som hälls över pastan när den fortfarande är ljummen) med färsk vitlök och god senap i, lite pesto i är inte heller fel. Sen Kyckling, knaperstekt bacon, avocado, rödlök, färska riktigt röda tomater, calamataoliver och gärna flera sorters olika färgade goda oliver, masser av färsk basilika.

Jag älskar ruccola och andra olika färgade och gärna lite beska salladssorter, men de flesta andra i familjen tycker inte om så jag brukar ha det bredvid. Det har även fördelen att inte sältan från salladen gör salladen slapp.

Honestyisdead
4/23/14, 4:23 PM
#3

Nu börjar säsongen. In med fler goda tips :)

fridaas
4/23/14, 4:53 PM
#4

Pastaskruvar, isbergssallat, ruccola, körsbärstomater (eller helst solvarma nyplockade egenodlade tomater), gurka, minimajs (Ica asia enligt mig), massa fetaost, lufttorkad skinka (bacon ibland), smörstekta champinjoner, purjolök (rödlök om sambon får bestämma), rostade solroskärnor, vitlökskrutonger. Balsamvinäger och lite olivolja till eller sås gjord på Creme fraiche, vitlök och fransk dressingmix.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Maria
4/24/14, 11:00 AM
#5

Jag tycker också att just pastaskruvar passar bäst i en sallad då de "drar till sig" dressingen i vecken så att säga…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: