Annons:
Etikettmatprat
Läst 962 ggr
[Tassy]
2012-06-13 13:17

Man blir ju smått olustig

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14970732.ab

Läste precis denna artikel, och tycker det är förfärligt att sådant här får passera obemärkt. "Förundersökningen lades ner". Obestämd

Artikeln handlar om 20 år gammalt kött som sålts.

Annons:
Fridaybrew
2012-06-13 13:22
#1

I lumpen fick vi dessa konserver fast de var ännu äldre och funkade liksom. dock inget jag skulle betala för i en butik där fräschare alternativ finns. Tror den äldsta konserven var iaf 10 år äldre än vi själva var när vi var i lumpen, det var lite weird. Så nog duger det som kost men frågan om det ska säljas är en annan femma.

Hur som haver om man ska sälja det så ska man sälja det med orginalmärkningen så man vet vad man betalar för. Så i detta tycker jag det värsta är ommärkningen. Inte innehållet.

EDIT: kanske inte var just dessa konserver men konserver av diverse slag det finns en del olika "menyer" på burk lol av äldre slag inom det militära.

/Fridaybrew

[Tassy]
2012-06-13 13:35
#2

Jo, jag har hört en hel del skräckisar ifrån de som gjort lumpen. Rynkar på näsan

Honestyisdead
2012-06-13 13:51
#3

Ska man sälja gamla produkter ska det också framgå!

Lina R
2012-06-13 14:53
#4

En gammal burk är ju inte farlig, inte farligare än vad en ny som "gått fel" är….

Men visst, tanken på det är kanske lite äcklig…

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

DesK
2012-06-13 16:32
#5

Datummärkningen av våra livsmedel har kanske gått lite till överdrift. Trots allt håller de flesta varor, särskilt helkonserver och torrvaror betydligt längre än vad som framgår av märkningen. Naturligtvis ska det dock framgå av märkningen hur gammal varan ifråga är, så all form av ommärkning är helt förbjudet, men tyvärr förekommer det ganska frekvent. Som sagts ovan en gammal helskonserv är sällan skadlig, men däremot har den sannolikt förlorat i näringsinnehåll. Det finns mer än en anledning till att jag förordar att vi så långt det någonsin är möjligt ska laga vår mat från grunden.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: