Annons:
Etiketteromsajtenifokus
Läst 1220 ggr
DesK
5/11/12, 7:56 AM

Tävlingsdags på Matbröd

Välkomna att delta i vår baguettetävling. Ni har möjlighet att vinna baguetteplåtar, bakbordsduk eller ugnsduk Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Tassy]
5/12/12, 4:43 PM
#1

Spännande! Skulle gärna tävla om jag bara kunde baka CoolCoolCool

[Aquelegia]
5/12/12, 6:56 PM
#2

Jag är med men bara om jag vinnerFlört
Skall kolla om jag hittar något tjusigt recept att baka med ^^

Marianns LCHF Mat & bak
5/13/12, 10:47 AM
#3

skulle kanske delta med en lchf baguett ;)

[Tassy]
5/13/12, 2:23 PM
#4

#2 Hahah Skrattande

dolfen
5/13/12, 5:02 PM
#5

Om jag hade varit trädgårdsägare med en "lyckad" kvickrotsodling, Obestämd Flört hade jag kanske gjort kvickrotsbaguetter.

Ur en gammal bok kan jag läsa att man gör mjöl av kvickrot som sedan blandas 1/3 med det mjöl man använder, och att:
"Kvickrotsmjölets lukt och smak påminner om malt".

[Aquelegia]
5/13/12, 5:28 PM
#6

#5 Blir imponerad varje gång du skriver inlägg HUR i all världen kommer du över alla roliga saker hela tiden? Glad

Annons:
dolfen
5/13/12, 5:46 PM
#7

#6 - Tack! Skäms Glad Det om kvickroten står i en gammal bok jag fått från släkting. Jag har inte tittat så ofta i den, men det får jag ändra på.
Jag letade efter en annan uppgift, och råkade snubbla "på" kvickroten. Glad

MonisN
5/13/12, 10:37 PM
#8

Det är ju jättekul om ni bakar efter udda recept med lchf, kvickrot med mera, allt är tillåtet precis som formen på baguettenSkrattande Fram med ingredienserna och KAMERAN nuTungan ute

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
5/22/12, 8:49 PM
#9

Udda recept och udda former är välkomna i vår tävling och tänk på att det bara är utseendet vi kan bedömma.

Den här tävlingen borde ju passa bra så här i examenstider och tänk på att det inte blir någon provsmakning så det är bara utseendet vi kan rösta om Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
6/8/12, 7:13 PM
#10

Tävlingen är nu förlängd till den 25 juni Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
6/26/12, 11:51 AM
#11

Nu är tävlingen avslutad och det är dags för röstning Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: