Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 2316 ggr
DesK
3/28/12, 12:32 PM

Dagens middag 30

Nu är den förra tråden lång. Så vi fortsätter här med att berätta vad vi äter som dagens huvudmål. Bild på anrättningen ger extra guldstjärna Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Honestyisdead
3/28/12, 1:17 PM
#1

Idag blir det stekt strömming med rårörda lingon

[Tassy]
3/28/12, 3:41 PM
#2

i förrgår blev det pasta/köttfärssås a la chestnut, igår blev det svampsallad och skinka, idag blir det ugnsgratinerad falukorv, potatis och senapssås, i morgon blir det tortellini med mozarella och soltorkad tomat, parmaskinka och parmesanost.

Det har hunnit slinka ner blåbärspaj med vaniljsås till dessert, och det blir bananasplit troligen i kväll. Glad

Anterrabae
3/28/12, 3:45 PM
#3

Det blev lite märkligt i förra tråden, så jag skriver här med, kyckling med sallad till familjen, och sallad och ingen aning till mig. Får se vad det blir, kanske indiskt, eller falafel.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

ettlitetalias
3/28/12, 6:54 PM
Sophey
3/28/12, 7:06 PM
#5

Pizza…

Medarbetare på matlust

Anterrabae
3/28/12, 8:39 PM
#6

Det blev kikärtsbiffar, potatisgratäng och sallad med majjodressig.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
DesK
3/29/12, 7:46 AM
#7

Här blev det en dalaklassiker igår Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

ettlitetalias
3/29/12, 12:44 PM
#8

Grillar revben och så sallad till det ikväll

DesK
3/29/12, 12:46 PM
#9

Idag blir det kycklingwook här

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
3/29/12, 2:15 PM
#10

Något med kyckling till familjen. Tror jag, och något annat till mig.

Jag har verklgien INGEN ANING!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
3/29/12, 8:59 PM
#11

#7 Vad är dalaklassiker? Träskor fyllda med dalahästar? ^^

Idag blir det veckans favorit i repris, hemmagjord kebabrule då vi har kvar smet så slipper till och med röra ihop något bara att köra in i ugnen. Skönt när jag suttit på nästan 4 timmars introkurs på körskolan HUNGRIG!

Anterrabae
3/29/12, 9:31 PM
#12

Här blev det snabbmat, dottern önskade potatisbullar och lax. Jag åt potatisbullarna med stor blandad sallad.

Dottern, inte fyllda fyra än, åt tre potatisbullar och närmare 150 gram lax!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

ettlitetalias
3/30/12, 7:03 PM
#13

Myntakryddade lammburgare med potatissallad och grönsallad

Annons:
[Tassy]
3/30/12, 7:48 PM
#14

sparrispotatis, rostbiff, chiliröra, tomater och machésallat

DesK
3/30/12, 8:27 PM
#15

Hemgjord pizza, sallad och vin

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dolfen
3/30/12, 8:52 PM
#16

Levergulasch

#13 - Har jag uppfattat det rätt, att mynta används rätt ofta i det brittiska köket? I alla fall oftare än i det svenska.

En gång gjorde jag fiskbiffar (efter ett brittiskt matprogram), och då skulle man egentligen ha myntagelé i färsen. Jag hade inte myntagelé men gjorde myntaolja. (Jag hade sett att man kunde göra myntaolja genom att köra olja och mynta i en kastrull i något annat matprogram.)

ettlitetalias
3/30/12, 9:36 PM
#17

#16 Ja, mynta är rätt vanligt här, speciellt med lamm :) De flesta har myntasås till lammsteken!

Anterrabae
3/30/12, 9:37 PM
#18

Hemgjord pizza hos goda vänner! Ölen till tar jag efter.. dvs nu

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Honestyisdead
3/31/12, 11:05 AM
#19

Idag bjuder mina föräldrar på middag. Första gången killen ska träffa dom.. Man känner lite press och hoppas att allt ska gå bra :P

Förrätt: Svampsoppa
Huvudrätt: Grillad kyckling i ugn som grillas ovanför skivade potatisar och lök. Blir underbart gott. Potatisen smälter i munnen efter att ha gottat sig i kycklingfettet.
Efterrätt; Ingen aning, och är inte speciellt intresserad av det heller. Mer mamma som är gottegrisen.

Var snälla och håll tummarna på att det går bra :P

Anterrabae
3/31/12, 1:34 PM
#20

Klart det kommer gå bra, Hera! Skrattande Kul, och det låter jättegott!

Här blir det vegfärssås och pasta nu på eftermiddagen, får se vad som blir ikväll, Har en tanke om morotsbiffar med jordnötter och potatisgratäng.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
fridaas
3/31/12, 1:38 PM
#21

Igår blev det grillad fläskkotlett, potatis och cremefraiche blandat med sweet chilisås och vitlök. Idag har jag ingen aning, snön som faller tog bort den mesta lusten att göra något, men hunden är glad iaf..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

DesK
3/31/12, 4:19 PM
#22

Hera klart att det går bra! Tungan ute

Här blir det - ingen aning, för jag är portad från köket idag Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
3/31/12, 4:22 PM
#23

Tack tjejer.

Lita tråkigt bara att jag sitter här lite småkrasslig, snuva, ont i huvudet och lite feber. Men Men, bara till att bita ihop :P

dolfen
3/31/12, 7:03 PM
#24

Revbenspjäll, tärnad råstekt potatis, sky och äppelmos.

Hera - Jag håller tummarna! Kom på att det finns en komedi med Adam Sandler, där han träffar sin tjejs föräldrar och det händer det lite tokroliga saker. Skrattande Tror att de har gjort en 2:a. (Kommer inte på titeln.) Krya på dig! Glad

Anterrabae
3/31/12, 10:33 PM
#25

Tråkigt med sjukan Hera! Krya, hoppas kvälen blev bra i alla fall!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
4/1/12, 12:20 AM
#26

rester blev det.

DesK
4/1/12, 8:55 AM
#27

Hera krya på dig!

Jag blev bjuden på skagenröra, långsamstekt välkryddad rostbiff, sås, en stor sallad med vinägrett och till sist crème brulée Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Aquelegia]
4/1/12, 11:57 AM
#28

Uscha vad sjuklingar vi har haft här. Nästan så vi avlöst varann med den förkylningen som gått. Hera passa på att äta massa sjuklingmat finns inget bättre och bara mysa ner sig under ett täcke!

Middagen idag blir fläskfilégryta med klyftpotatis för mig Romanescomix till.

Efterätt har sambon önskat sig hallonmilkshake.

Honestyisdead
4/1/12, 1:58 PM
#29

Tack ska ni ha. Kan meddela att det gick över förväntan igår :)

Idag blir det rester som jag fick med mig från igår.

Sophey
4/1/12, 2:01 PM
#30

Jag blev verkligen sa frestad och sugen pa Dessans beromda recept - ingen aning sa det blir en san idag haha Flört

Medarbetare på matlust

DesK
4/1/12, 2:05 PM
#31

Sophey ha ha du kan få receptet Flört

Här blir det rester idag - tror jag!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
4/1/12, 7:42 PM
#32

Idag blir det vårrullar. Från frysdisken.

Anterrabae
4/1/12, 8:18 PM
#33

Jag åt potatismos på knäckebröd, lite restfärssås till. Och på kvällen, olivoljestekt surdegsbröd, svarta oliver och tomatsallad med rödlök.

Bara rödvinet som fattas.Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

fridaas
4/2/12, 1:59 PM
#34

Igår blev det kebabtallrik och idag grillad fläskfilé, pommes och pulverbea

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
DesK
4/2/12, 2:14 PM
#35

Idag blr det ugnsstekt hel kyckling på morötter, potatis och lök och sallad till

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dolfen
4/2/12, 2:25 PM
#36

Det får nog bli middag "à la Rien de la idée" (alternativt "à la Je ne ce pas") idag. Verkar som om Ingen aning-rätten har blivit lite på modet. Skrattande

Jag tänkte rota i frysen efter något ätbart. Jag vet att jag har gott om is. Skäms

[Tassy]
4/2/12, 3:47 PM
#37

idag blir det korvstroganoff, herr latman klappade mig på axeln igår så det blev pizza.

[sakring]
4/2/12, 5:47 PM
#38

Kokt potatis med stuvad spenat och stekt laxfilé samt lite kolsyrat vatten till.

Honestyisdead
4/2/12, 5:53 PM
#39

Är fortfarande sjuk, så jag värmer nog bara kasslerskirvor eller liknande.

Vårrullarna jag åt igår var INTE goda..

[Aquelegia]
4/2/12, 9:25 PM
#40

Gårdagens fläskköttsgryta, till sambon jasminris och till mig blomkål och broccolibuketter.

Anterrabae
4/2/12, 10:08 PM
#41

Torsk med dillsås, potatis och diverse grönsaker. Jag åt sparris i stället för fisken, med dillsås och potatis jag med. Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
ettlitetalias
4/2/12, 11:46 PM
#42

pizza väntade på mig när jag kom hem :)

Honestyisdead
4/3/12, 2:19 PM
#43

Idag vankas det strömming.
Ska också göra köttbullar innehållande, vitlök, citron och persilja som ska koka i en tomasås. Den ska få gotta sig i kylen till imorgon.

[Aquelegia]
4/3/12, 2:37 PM
#44

Ikväll blir det varm rostbiff med hemmagjord bearnaisesås till sambon klyftpotatis och till mig pumpapurré eller pumpaklyftor.

dolfen
4/3/12, 4:56 PM
#45

Det blev inget från frysen igår. Jag fick istället för mig att göra något jag aldrig tidigare har gjort. Matmuffins. Gjorde en smet efter ett recept på nätet. Delade smeten då jag ville testa två olika fyllningar. 1: Rökt kalkon, paprika, vitlök, svarta oliver och tomatpuré. 2: Räkor, purjolök, svart stenbitsrom och kaviar.

Tyvärr blev de för kompakta (eller hur jag nu ska uttrycka mig). Gjorde en gräddfilsås, som jag tänkte skulle lätta upp, och som gjorde att jag fick ner lite till. Tänker dock vid tillfälle testa igen, om jag hittar något recept som är annorlunda, eller om jag vågar mig på att chansa på att göra tester efter eget huvud.

Efterrätten var det inget fel på. Glass (i ett något, efter omständigheterna förklarligt, större lass). Cool

Idag blir det något enkelt. Makaroner och tomatsås.

[Aquelegia]
4/3/12, 7:58 PM
#46

Blir ingen middag här vart sena med "lunchen" så det blir bara lättare mackor ikväll, sallad för mig. Svängde ihop en vattenmelonslush (vattenmelon, is och soyghurt) som förrätt ^^

DesK
4/4/12, 7:06 PM
#47

Idag blev det Zurek + nybakat ljust surdegsbröd och våffla efteråt Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
4/4/12, 8:55 PM
#48

Jag åt upp de sista resterna av vegfärssåsen och potatismos tidigare idag, som en tidig middag. Nu på kvällskvisten ska jag försöka lura ut vad det blir innan det är dags att sova.

Makaroner och tomatsås lät gott Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
ettlitetalias
4/4/12, 9:09 PM
#49

Chicken kievs med pepparkornssås och pommes

fridaas
4/5/12, 12:12 PM
#50

Älggryta och ris blev det igår, idag blir det jag har ingen aning

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

dolfen
4/5/12, 12:20 PM
#51

Just nu tror jag att jag kommer att göra renskavs-klämmor. Stekt renskav och fetaost inrullat i tunnbröd. Ingen "riktig" middag, men jag tycker att renskavet har legat i frysen rätt länge nu.

DesK
4/5/12, 12:23 PM
#52

Här blir det grillad biff, sås, sallad och ingen aning till efterrätt.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
4/5/12, 1:27 PM
#53

igår blev det tortellini med mozarella och soltorkad tomat. Ugnsgratinerade tomater med lite mozarella till, och parmaskinka, parmesanost och färsk basilika. Äkta snabbmat såhär efter bjudningen. Glad

dolfen
4/6/12, 7:42 PM
#54

Ugnsbakad lax med crème fraiche-röra och kokt potatis.

Laxbiten lades med skinnet nedåt i en lagom "trång" form.

Jag fick ansvaret för att blanda ihop röran som sedan hälldes på.

Röran: Crème fraiche, rejält med skånsk grovkornig stark senap, salt, svartpeppar, chili sauce och nedklippt dill.

Ovanpå: Riven ost.

200 grader i cirka 30 minuter.

Luktade gott! + Smakade gott! = En nöjd dolfen. Cool

Honestyisdead
4/7/12, 2:45 PM
#55

Idag bjuder päronen på påskmiddag. Blir ugnsbakad lax med hollandaisesås, kokt potatis och gröna ärtor. Mums!

Annons:
Chestnut
4/7/12, 3:50 PM
#56

Igår blev det grillbuffe med: ölmarinerad fläskfilé, sweet chili lövbiff, olika kryddkorvar, pommes, potatissallad och några kalla såser/röror. Sallad och grillade tomathalvor fyllda med fetaost.

Idag blir det rester eller våfflor. Eller bara ett glas blåbärssoppa för min del, magen är inte riktigt i lag…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
4/7/12, 11:42 PM
#57

Jisses vad pizzasuget slog till på självaste påskafton när ingen pizzeria hade öppet.

Sambon och jag bakade egen istället och jisses amalia vad gott!
Jag gjorde med: vitlöks/tomatsås, tonfisk, rödlök, färska tomater, skivad vitlök, cajenpeppar, majs, cheddarost och tonfisk på burk (i vatten och i bit)

Sambon gjorde med: vitlöksmarinerat nötkött, bacon, tomatsås, edamerost, hemmagjord kebabsås och ostkorv.

Anterrabae
4/7/12, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Idag bjöd huset på wok med sötsur chilisås och nudlar till.

Häromdagen gjorde jag polentabullar och stuvade makaroner, som synes nedan.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

ettlitetalias
4/7/12, 11:51 PM
DesK
4/8/12, 1:17 PM
#60

Igår blev det litet påskbord, kokta ägghalvor med Hirams marinerade ansjovis eller caviar på, inlagd sill på grovt rågbröd, rökgrillad laxsida, med kall romsås, kokt potatis och sallad, efterrätten var Zabaione på tinade blandade bär Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
4/8/12, 3:26 PM
#61

Har precis klickat hem 4 små rätter. Friterade räkor och kyckling, en biffrätt och något till som jag inte kommer ihåg :)

Chieko
4/10/12, 9:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Inte dagens men morgondagens: nässelsoppa! Plockade idag och har kokat dem i vatten, nu får de stå över natten så kokar jag klart imorgon.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
[Aquelegia]
4/10/12, 10:40 PM
#63

Ikväll blev det Ugnsbakad kyckling i jordnötssås, ris och sweet chilidressing.

Honestyisdead
4/10/12, 11:08 PM
#64

Idag åt jag köttfärsbiffar, gräddsås, saltgurka och lingon. Sallad till det.

fridaas
4/11/12, 11:45 AM
#65

Lördags:Tacos Söndag: påskbord med diverse saker på, fast jag åt bara köttbullar, skinka, bröd och egeninlaggd gurka. Måndag: fläskkotlett, potatis och sås Tisdag: fläskkarré, pommes och sås Idag: kycklingbaugett

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

dolfen
4/11/12, 4:50 PM
#66

Igår hade jag inte någon vidare matlust, så då blev det bara några mackor.

Idag blir det något med rökt kalkon.

Imorgon tänker jag nog äta fläskkotlett, kryddad med antingen min indikrydda eller mitt(min(?)) citronpeppar.

Obestämd Heter det "mitt citronpeppar" eller "min citronpeppar"? Obestämd

Honestyisdead
4/11/12, 4:54 PM
#67

Ikväll bjuder killen på egenfångad fisk. Vad det är för fisk eller vad som serveras till vet jag inte :) En sak vet jag, och det är att det kommer bli gott :P

ettlitetalias
4/11/12, 7:45 PM
Anterrabae
4/11/12, 10:01 PM
#69

Dolfen, Jag har ingen aning Båda låter rätt Flört

Idag blev det kikrtsbiffar, potatismos, tahinisås och sallad.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Honestyisdead
4/11/12, 10:28 PM
#70

Kan berätta att det blev regnbåge som stektes i smör, till serverades spenat i grädde och mögelost, samt bröd. Mycket gott :)

[Aquelegia]
4/11/12, 10:29 PM
#71

Jippi sambon skulle bjudit mig på restaurang igår men då var vi för trötta så gjorde mig fin och blinkade lite med ögonen TADA så hamnade vi på harrys idag SKÖNT. Skickar hatblickar till köket, så trött på allt vad kök heter XD
Åt Entrecote med rödvinssås och proccuittosmör, potatisgratäng och lök/chilichutney <3

dolfen
4/12/12, 6:03 PM
#72

Igår hamnade det rökta kalkonköttet i matiga muffins. Jag tog revanch efter förra dusten jag hade med dessa. Cool

Ida - Ja. Precis. Skrikandes Jag kanske tar denna frågan till Språk!? Glad

[Tassy]
4/12/12, 6:53 PM
#73

igår blev det panerad fisk, remouladesås, citron och potatis.

Idag får vi se om det blir något annat än vitt bröd, magen strejkar nåt så in i norden idag. Kanske det blir soppa, med lite tur och en stor skopa nexium.

[Aquelegia]
4/12/12, 7:05 PM
#74

Kycklingsoppa <3

ettlitetalias
4/12/12, 10:36 PM
#75

Blev take away. Nepalesisk curry med massor av chilli, naan-bröd, pilau-ris, marinerade kycklingvingar och chicken chaat suri. MMMMMMM!

Anterrabae
4/13/12, 12:36 PM
#76

Igår köpte vi hem indiskt, dels grönsaksbullar i tomatsås med massa goa kryddor, och dels en spenat-dahl. Pilauris och papadams med mangochutney. Pappa åt kyckling tikka butter i chashewsås och dottern kyckling med currysås.

Idag blir det rester från igår till lunch och taco-middag med syskon-familjen och föräldrarna. Skrattande

Uppdatera mig vidare dolfen!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Tassy]
4/13/12, 2:19 PM
#77

Igår blev det Tomatsoppa Glad mums!

Honestyisdead
4/13/12, 2:25 PM
#78

Idag vet jag inte vad det blir, kanske köpemat. Vi ska fira :)

fridaas
4/13/12, 9:54 PM
#79

Stekt fläskkarré, potatiskroketter, tzatziki

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Aquelegia]
4/13/12, 11:54 PM
#80

#78 Nyfikna jag undrar självklart vad ni skall fira ^^

Idag bjöd sambon mig på en heldag i göteborg. Blev rekommenderade att äta på bryggeriet vilket var mycket gott och prisvärt. Vi åt vildfärsbiff med kantarellsås och pressad potatis, pasta med oxfilé i grönpepparsås.

Sambon orkade upp men jag vart toalt överrumplad av den stora portionen plus att magen strejkade idag efter dåliga matrutiner senaste dagarna, dock var smaklökarna mer än nöjda. Toppen service med!

fridaas
4/15/12, 9:17 AM
#81

Grillad fläskytterfilé, klyftpotatis, sallad och vitlöks-cremefraiche

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Honestyisdead
4/15/12, 10:57 AM
#82

#80 Killen fick jobb i fredags :)

ettlitetalias
4/15/12, 11:53 AM
#83

#82 Vad härligt! :)

Vi köpte hem kycklingkebab. Ikväll ska jag göra välmarinerade kotletter, ungsrostade medelhavsgrönsaker och färskpotatis i persiljesmör.

Annons:
DesK
4/15/12, 12:14 PM
#84

Dolfen det heter min citronpeppar och min peppar och min citron Glad

Måndag till fredag var jag i London med döttrarna

Måndag kycklingsallad på Valeries
Tisdag Oliver, tapenade och tunnbröd till förrätt, t-bensstek och sallad till huvudrätt och citronsorbet till efterrätt, alltsammans åt vi på en av Jamie Olivers krogar Tungan ute
Onsdag Fish and chips
Torsdag Diverse smårätter på Camden market
Fredag Sallad och varm macka med mozarella, pesto, tomat och lök på flygplatsen
Utöver maten blev det ett antal olika sorters kaffe på Starbucks och Pret à Manger Tungan ute

Lördag Hemgjord kebab, sallad och pommes och glass med chokladsås

Idag grillar vi marinerade fläskotletter, till blir det blomkålsgratäng och sallad och till efterrätt bjuder yngsta dottern på crème caramel

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
4/15/12, 1:45 PM
#85

igår blev det pasta och köttfärssås a la Chestnut Glad helt klart en ny favvis här hemma!

I kväll får vi se vad det blir.

[Aquelegia]
4/15/12, 7:03 PM
#86

Idag blir det Engelsk rostbiff med vitlöksbakade potatiskskivor och rödvinssky.

dolfen
4/15/12, 7:20 PM
#87

Igår "fick" jag entrecotestek, råstekt potatis och god sås. Tyckte att det var gott. Dock gnällde den som tillagade rätten, vilket jag inte riktigt förstod. Det blev limoncello efter.

Idag kycklingfilé med god sås och prosciutto och ris.

Japp. "Min citronpeppar" heter det skrev de på Språk. Glad

Honestyisdead
4/15/12, 9:10 PM
#88

Igår gjorde jag mina hjprtfärsbiffar, och herremin vad gott det blev! Kommer lägga ut receptet snart.

Idag blev det rester från igår :)

ettlitetalias
4/16/12, 4:13 PM
#89

Ikväll gör jag fish'n'chips

Honestyisdead
4/16/12, 4:15 PM
#90

Ikväll blir det lite skinka. Vad jag ska ha till vet jag inte ännu, får se vad jag kan hitta :)

Annons:
Anterrabae
4/16/12, 9:54 PM
#91

här har det blivit buljongsoppa med potatis i idag. Dottern är magsjuk så jag gjorde snällmat till henne. Hemkokt buljong såklart.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

fridaas
4/16/12, 10:07 PM
#92

Igår blev det spaghetti och köttfärssås. Idag ugnsstekt ryggbiff av älgkalv, kokt potatis och skysås.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Honestyisdead
4/16/12, 10:38 PM
#93

Imorgon ska jag göra en pastasås på skinka, blåmögelost och grädde.

DesK
4/17/12, 7:48 AM
#94

Igår blev det köttfärssås på Jamie Olivers vis pasta, sallad och massor av färskriven parmesanost

Idag blir det den däringa berömda rätten Cool

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

ettlitetalias
4/17/12, 2:24 PM
#95

Jag kör på köttfärssås jag med idag! Verkar vara populärt :P

[Tassy]
4/17/12, 2:56 PM
#96

haha, här blir det också köttfärssås Cool

DesK
4/17/12, 2:58 PM
#97

Den däringa berömda rätten - Ingen aning blir idag helstekt gårdskyckling, gratinerade grönsaker, svampsås och sallad Glad Det var igår vi åt köttfärsröra med spaghetti Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
dolfen
4/17/12, 4:30 PM
#98

Igår käkade jag knäcke med smör (kanske lite onödigt), med röra på kesella-majonäs-chilisauce-lite fint nerskulen rödlök-dill-svartfärgad stenbitsrom-salt-peppar, ovanpå det kallrökt lax + garnering med de kvarvarande "svarta" romkornen. Citronsaften glömde jag att ha i röran, så den fick jag ösa på efteråt.

ettlitetalias
4/18/12, 11:45 AM
#99

Ingen aning! Vi åker till Glasgow ikväll, så det blir till att äta ute :) Jag är sugen på sushi, men tror det nog får bli till lunch imorrn instället.

fridaas
4/18/12, 12:12 PM
#100

Igår knackade herr latmask på dörren så det blev kebabtallrik för min del och kebabpizza med pommes på för sambons del. Idag blir det baconlindad kycklingfilé, klyftpotatis och vitlöks-creme fraiche

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Tassy]
4/18/12, 10:24 PM
Honestyisdead
4/19/12, 2:29 AM
#102

Idag/igår stekte  jag en portionsbit lax.

Idag/imorgon tror jag att jag ska göra mig lite kokt kyckling och currysås.

Anterrabae
4/19/12, 1:17 PM
#103

Det lutar åt soppa idag, på hemkokt buljong, morötter, potatis, kikärter och purjolök. Till detta något gott vitt surdegsbröd.

Maginfluensan gör sig fortfarande påminnd och matlusten är sådär.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
4/19/12, 3:07 PM
#104

Då har jag startat en ny tråd, välkomna dit in! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: