Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 650 ggr
Emaljoh4
2012-03-18 01:34

Äta när man är hungrig, eller?

Vad är bäst:

- Att äta när man är hungrig, och äta tills man blir LAGOM mätt.

Eller

- Att äta ca. 6 gånger per dag? (Frukost, mellis, lunch, mellis, middag, mellis)

Och spelar det någon roll om man äter kvällstid? Stämmer det att förbränningen sänks och att man lättare går upp i vikt?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
[Aquelegia]
2012-03-18 09:55
#1

6 gånger per dag är det enda som funkar för mig. Mitt blodsocker faller väldigt snabbt annars och med det humöret, orken allt.

Mest så äter jag 6 måltider för att slippa tänka så mycket på mat och hålla energin på en jämn nivå under dagen. Har jobbat inom servicebranschen i 5 år och många (inklusive mig själv tills nu) säger att man inte hinner äta. Men 5 minuter är allt vad som krävs för att hinna äta en banan, någon yoghurt, en liten smörgås dylikt och man är så mycket trevligare när man inte nästintill svimmar av blodsockerfall ^^

Kom att fundera på dina alternativ, tycker märka att båda sakerna går nästan lite hand i hand, äter jag lagom mycket och när jag är hungrig, så äter jag nog automatiskt nästintill 6 gånger per dag. Beroende på när jag går upp och lägger mig.

Det där med att äta kvällstid fick jag lära mig handlar om att kroppen inte är igång likamycket och då inte hinner förbränna maten man äter.

DesK
2012-03-18 12:21
#2

De dagarna jag tränar äter jag 3 gånger per dag och de dagar jag inte tränar äter jag 2 gånger per dag. Frukost mellan 05.00 och 08.00, lunch på träningsdagarna mellan 11.00 och 12.00 middag mellan 16.00 och 17.00. Någon gång ibland blir det att jag tar en frukt till kaffet, men det blir kanske bara nån gång i veckan.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: