Annons:
Etikettsallader
Läst 1338 ggr
[Aquelegia]
2012-03-12 17:56

Rödlökssallad recept sökes

Har länge funderat på att testa rödlökssallad men aldrig gjort, aldrig sett någon göra, aldrig ens smakat faktisktTungan ute

Dela med dig av ditt recept!

Annons:
Anterrabae
2012-03-12 23:26
#1

hur menar du med rödlökssallad?

bara rå lök med kryddor eller något krämigt? Kanske till och med tillagat på något vis?

det låter onekligen spännande, jag älskar rödlök. Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

ettlitetalias
2012-03-13 11:08
#2

Jag gör bara så att jag skivar rödlök tunnt och använder som "bas" för salladen. Alltså mer lök än t.ex. salladsblad, tomater, feta, oliver, etc. Dressingen blir alltid en liten bit olja, balsamvinäger och salt och peppar.

[Aquelegia]
2012-03-13 11:25
#3

#1 Aldrig smakat rödlökssallad därför jag önskar recept för har bara sett det i restaurangmenyer.
I menyn jag läst det i är rödlökssalladen som tillbehör så tror inte den är med salladblad och sånt.

#2 Äter du det då som tillbehör eller som maträtt för sig?

ettlitetalias
2012-03-13 11:45
#4

Som tillbehör. Extra gott till krämiga såser osv då den lyfter och lättar upp :)

Honestyisdead
2012-03-13 11:50
#5

Rapsolja, svartpeppar, litet salt, valfri färsk ört och tunnt skivad rödlök. Man kan lägga till en nypa socker också.

[Aquelegia]
2012-03-13 16:05
#6

#5 Marinera lök gör jag ofta till sallader är det alltså det man lika gärna kan ha som tillbehör till maten och kalla för rödlökssallad? Blev så hiskeligt nyfiken för någon skrev rödlökssallad i "dagens middag" nämligen och tänkte att nu skall jag lära mig vad det är ^^

Annons:
Upp till toppen
Annons: