Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1900 ggr
MonisN
2012-03-08 17:58

OT! Ny tvättmaskin..

Detta är väldigt OT, men jag måste ha lite råd nu!! Tvättmaskinen har gett upp och jag måste snabbt köpa en ny. Jag har tittat runt på nätet, bl a Elgiganten och är inne på en Whirlpool AWOD 7001, men jag läste att modell 6001 tar cirka 4 timmar att tvätta en 60º tvätt. Verkar ju sanslöst lång tid.

Någon som har en nyare Whirlpool, eller annat märke och kan ge tips på en som är bra? Vill helst ha en 7 kilos.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
DesK
2012-03-08 18:09
#1

Vi köpte en Whirlpool AWOE9514 och vi är mycket nöjda med den. Vissa program tar längre tid men de går på något slags ekoprogram, så de förbrukar inte mer energi utan mindre. Däremot lämnade den medföljande manualen en del övrigt att önska Obestämd

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[sakring]
2012-03-08 18:59
#2

Har en Cylinda som tar 7 kg och har 1600 varv centrufugering.

MonisN
2012-03-08 23:37
#3

#1 Kan man ställa in själv om man vill ha eco eller inte? 4 timmar är väldigt lång tid för en maskin. En 60º tvätt tog på min gamla närmare 2 timmar. Men det kanske är runt 4 timmar på alla moderna maskiner?

#2 Jag har aldrig haft Cylinda, är du nöjd med den?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
2012-03-09 08:03
#4

Ja det kan man och en vanlig 60 graders lakanstvätt tar ca en timme, beror lite på hur mycket man stoppar i maskinen.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2012-03-09 10:40
#5

En timma var ju väldigt kort tid för en 60 tvättSkrattande Många maskiner idag väger tvätten och anpassar tiden, det är bra!

Ska ut senare idag och titta runt och jämföra några olika modeller.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[Tassy]
2012-03-09 11:01
#6

Jag har precis beställt en LG Electronics F1480QDS ifrån tretti.se, den blev bäst i test och har många bra recensioner. Tar 7kg, energisnål och jobbar tyst. Kostar 6000:-. Jag tror den blir kanon!

Annons:
[sakring]
2012-03-09 11:06
#7

# 3 Ja jag är nöjd med den. Hade en Cylinda innan också men då den centrifugerade 1200 varv så bytte jag. Den var då 8 år gammal.

På Cylindan finns ingen bälg dvs jag får in min stora köksmatta i den. FT 426 heter modellbeteckningen och det är massvis med program på den precis som jag vill ha.

MonisN
2012-03-09 23:24
#8

Det är inte lätt att välja i denna djungel av maskiner, alla har sina för och nackdelar. Men efter ett par timmars jämförande så blev det till slut en 8 kilos Elektrolux utan kolborstfilter. Den hade program som jag gillade och tydlig manöverpanel. Jag får hem den på tisdag och då ska det tvättas!! Det var längesedan man såg fram emot detSkrattande

Tack för att ni delade med er av era erfarenheterGlad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[Tassy]
2012-03-10 10:49
#9

Spännande, då kommer vi att testköra våra nya maskiner ungefär samtidigt Skrattande

MonisN
2012-03-10 16:46
#10

Ja, jag är väldigt ivrig att få börja tvätta och testa! Nu kommer jag att kunna tvätta duntäcken utan problemSkrattande

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Upp till toppen
Annons: