Annons:
Etiketterfiskskaldjur
Läst 1495 ggr
[Aquelegia]
2012-02-27 22:11

Akut skaldjursbuffe/platå hjälp!

Jisses kom på NU, ja precis NU i denna minuten att imorgon är sista dagen på sjukskrivningen innan jag börjar med arbetsträning.

Detta vill jag fira med sambon och bjuda honom på skaldjursbuffé/platå-aktigt.
Vill helst hålla det under 400:-

Vad finns det för spännande man kan ha med då?
Tänkte mig någon sorts blåmusslor (recepttips uppskattas)
Havskräftor är nästan ett måste och rökta räkor vill jag testa.
Men sedan då?
Tiger/jätteräka äter vi inte.
Vill ha 5-6 olika skaldjurssaker att välja bland, då räknas även 1-2 röror in.
Dricka till blir någon sorts mousserande. Gärna där också tips vad som passar till skaldjur!

Det vattnas i munnen redan nu!

Annons:
[Aquelegia]
2012-02-28 01:47
#2

#2 Hände en allvarlig olycka med en krabba och en kniv en gång så varken sambon eller jag vågar oss på en sådan sak igenSkäms Kom dock precis på att det ju finns färdigstyckade delar i vissa fiskdiskar, skall hålla utkik. Bra tips! För smaken är det inget fel påGlad

DesK
2012-02-28 10:16
#3

Kräftor?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2012-02-28 10:41
#4

#3 Åh så gott, men även där får jag försöka hitta lite mindre skal på, tror det ibland finns färdigskalade i fiskdiskar (frysta tappar i smak och konsistens) eller i alla fall bara kräftstjärtar i skal. Vi är verkligen inga hejjare på att öppna skaldjurOskyldig

Någon som hade något bra tips till blåmusslor?

DesK
2012-02-28 10:47
#5

Blåmusslor kokar jag vanligen i vin med gul lök vitlök och kryddor Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2012-02-28 10:52
#6

Är det bra pris på dom så skall jag testa, tror jag testar det ack så välbeprövade receptet med vin, vitlök med mera då!
Såg precis vi hade kvar rom så blir en romsås, sedan aioli, rökta räkor, musslor (förhoppningsvis) kräftor, havskräftor, valiga räkor och krabba. Bör nog räcka Tungan ute
Till blir det nog grekiskt lantbröd och för min del rostade mandelbröd.

Annons:
ettlitetalias
2012-02-28 11:20
[Aquelegia]
2012-02-28 11:22
#8

#7 Det har jag hemma ska nog köra på avokadohalvor med någon röra i Glad Kommer få äta hela natten.

Upp till toppen
Annons: