Annons:
Etiketterförrättersmårättertillbehör
Läst 15289 ggr
[Aquelegia]
2012-02-21 19:46

Fyllningar till avokadohalvor

Då jag funderar på mellisar så kom jag att tänka på avokado som lämpligt för detta men är helt tom på idéer.

Avokadohalvor blir gärna trevliga förrätter med så tipsa på era fyllningar.
Smaken är som baken så inga fyllningar är "fel"

Fyllningar jag kommer på är:
Skagenröra /räkor
Coleslaw

Ja ni ser ganska tomt på idéer!

Annons:
[Tassy]
2012-02-21 20:58
#1

lokala kvantum har en kräft/vitlöksröra i fiskdisken, super till avocado. Får ej missas! Skrattande

[Aquelegia]
2012-02-21 21:05
#2

Låter inte dumt, ska nog trava dit och kika upp denna röran i veckan Cool Att ha i veckans avokadohalvor

Åsa S
2012-02-21 22:15
#3

En klick gorgonzola eller nån grön/blåmögelost brukar vara väldigt gott ha i avokado med

Elshira
2012-02-22 08:53
#4

Jag brukar gröpa ur avocadon och mosa avocadon. Sedan blandar jag det med creme fraiche, majonnäs, citron och sweet chili-sås samt att jag har i räkor eller gärna kräftstjärtar.

Sedan kan man lägga tillbaka röran i avocadohalvorna (de blir rågade) och äta så!

Mums Skrattande

Hakuna matata!

dolfen
2012-02-22 11:18
#5

Röra som funkar bland annat till avokado:

Gräddfil, majonäs, chilisauce, citronsaft. Eventuellt även salt och/eller svartpeppar om man tycker att det behövs.

Man kan även peta ner några räkor. Eventuellt skära ner dem i mindre bitar i röran.

(En gång fick jag ihop en så pass hyffsad samkörning med de "rinniga" ingredienserna, så att jag inte behövde "salt n pepper".)

Om det blir lite "rinnigt" kan man skära ner avokadon i bitar och blanda med röran till en sorts avokadosallad. Cool

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
penphotography
2012-02-22 15:18
#8

Röror i avokadohalvor brukar jag inte göra men däremot är en förrättsfavorit här hemma lite rökt lax med avokado i bitar och en sås på creme fraiche, lime, salt, peppar, dill, rödlök och kaviar på burk. Fungerar säkert som röra i en halva också. Gott är det i alla fall. Glad

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
DesK
2012-02-24 08:32
#12

I artikeln om pålägg och röror finns flera recept på röror som passar bra i avocado Glad Jag tycker om att ha lufttorkad skinka, rödlök, lite majonnäs blandad med tjock yoghurt, peppar eller Tabasco och örtsalt, ibland tar jag gravad eller kallrökt lax istället för skinkan.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Praefatio
2012-03-08 17:55
#13

Jag brukar ha i en rejäl klick creme fraiche och lite tacosalsa på burk. Löjligt gott, men kanske något man äter när man är själv snarare än bjuder sina gäster på.

Annons:
Sweli
2012-03-12 05:44
#14

Jag blandar ibland med leverpastej och en sås gjord på ketchup+majonäs+soya.

Upp till toppen
Annons: