Annons:
Etiketterförrättersmårättertillbehör
Läst 1469 ggr
Khadidja
2/10/12, 12:53 PM

"partybuffée"?

Hej!

Imorgon kommer det lite drygt 30 personer till mig och jag har inte ens påbörjat matlagningen än!! Tips på vad jag kan servera? Mina idéer är alla så otroligt osammanhängande och håller inte ihop alls.. Haha.

Saker jag funderar på att servera:

Minihamburgare
Pajer av olika slag
Minipizzor
Vårrullar
Oliver
Olika dippsåser
Bröd
Sötpotatisscones
Sallad

Annars är en klassiker rödbetor med chevre o honung. Svårt det här!!

Till efterrätt blir det nog iallafall morotskaka, cupcakes och ananaspaj - fast det gör jag jämt, så vore kul att kanske testa något nytt Glad

Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.

Annons:
FruThea
2/10/12, 4:08 PM
#1

Åh vad kul! Mini-rätter är alltid kul, om än lite omständigt att göra! :)

[Aquelegia]
2/11/12, 11:02 AM
#2

Små pizzor tror jag nog blir lite svårt med varmhållningen och även om det är lätt så är det en massa pill med mycket olika "pillrätter" att fixaoch baka i ugnen. Tänk på att du ska ha plattor och ugnsplats nog för allt så du inte behöver stressa med att få klart allt.
Små köttbullar som man kryddar olika brukar vara populärt, jag kör med ost, paprika/sambal oelek och persilja/vitlök.

Till efterrätt kanske någon Fuskmousse (grädde man smälter choklad i, låter svalna och vispar som vanligt) Varva olika chokladmsaker med hallon krävs bara 2 bunkar och en visp inget man behöver använda spis eller ugn tillGlad

Khadidja
2/13/12, 2:26 PM
#3

Det blev minipajer, en större ostpaj, massa olika dippsåser/röror med bröd till, oliver, ostfat, brie med pesto och honung, nybakat bröd och lite olika skinkor.

Till efterätt blev det cakepops, ananaspaj och lamingtons!

Har säkert glömt något nu, men det blev i alla fall lyckat Glad

Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.

[Aquelegia]
2/13/12, 11:29 PM
#4

Det lät supergott, så mysigt med tilltugg till partyt, skall göra liknande på fredag då vi skall ha festGlad

Björk
2/14/12, 2:42 PM
#5

Vad gott det lät!

Khadidja
2/14/12, 3:26 PM
#6

Ja det blev väldigt lyckat! Glad

Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.

Annons:
Praefatio
3/8/12, 6:02 PM
#7

Ser att tråden är gammal men jag kan rekommendera spanska köttbullar i tomatsås. De äter sina köttbullar stora, som golfbollar ungefär, och det fungerar jättebra att servera med en tandpetare i. Tomatsåsen gör att köttbullarna håller sig saftiga och smakrika även om de står ett tag. Billigt och oerhört gott!

Upp till toppen
Annons: