Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 2383 ggr
Gunlog
1/29/12, 12:48 PM

Mjölkfri mat?

Har någon ett bra tips på mjölkfri mat till oss idag då vi har en kompis till sonen på besök.

Hon ska ha mat utan mjölk i… De är i 6 års åldern…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
fridaas
1/29/12, 12:53 PM
#1

Är det mjölkprotien det ska vara fritt ifrån?

Spaghetti och köttfärssås eller pyttipanna med ägg är det första som dyker upp i mitt huvud, stek i matolja istället för smör

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Gunlog
1/29/12, 1:29 PM
#2

Tackar!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

DesK
1/29/12, 7:08 PM
#3

Hemgjord pzza är också populärt hos många yngre Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Gunlog
1/29/12, 8:43 PM
#4

Hade inte tiden till att göra hemmagjord pizza. Jag gjorde köttfärssås utan mjölkprodukter alls. Eftersom fläskfärs är så fett så använder jag aldrig något matfett i stekpannan, utan jag öser ner färsen i stekpannan direkt. Jag kryddade bara med grillkrydda. Sedan använde jag krossade tomater och lite ketchup, stekte bacontärningar och strödde över. Hela familjen åt som om de aldrig hade sett mat förr… Det blev jättegott. Jag brukar reagera på köttfärssås, men jag har inte reagerat än. Jag tror det blir för fett för mig när man har i grädde också, även om vi bara använder mini-mat annars.

Denna tjejen som inte tåler mjölk, tåler inte heller färgämnen, så jag fick läsa ordentligt på tomatpaketet först.

Jag hoppas att hon inte reagerat på maten.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

DesK
1/29/12, 8:48 PM
#5

Gunlog det låter ju jättegott och sannolikt tålde er gäst maten Glad (Personligen har jag ingen aning om vad grädde, creme fraiche mm har i köttfärssåsen att göra)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Gunlog
1/29/12, 8:57 PM
#6

Jo, jag gillar krämig köttfärssås. Det är bara för att trotsa min barndom, tror jag. Cool Det var tonvis med margarin, i med fläskfärs och gul lök i småbitar, Heinz ketchup (½ flaska) och vatten… Hua! Nej tack. Lite minimat-grädde i gör susen.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: