Annons:
Etiketterrådtips
Läst 7328 ggr
[Malin]
2012-01-07 11:17

Mandelmjöl/kokosnötsmjöl

Jag vill gärna köpa mandelmjöl och kokosnötsmjöl och vet att det finns på lchf-butiken.se men min fråga är om det finns billigare på något annat ställe? Går det kanske att hitta i en vanlig butik, såsom ICA Kvantum?

Frakten på lchf-butiken.se går på 59 spänn så jag räknar gärna in det. Alltså, kan man köpa mjölet i butik och lite dyrare istället för att beställa?

Vad rörigt det blev.. hoppas någon förstår!

Annons:
DesK
2012-01-07 11:22
#1

Kokosnötsmjöl kan finnas i en del välsorterade hälsokostbutiker och mandelmjöl kan också finnas i vissa vanliga livsmedelsbutiker. Du kan ju fråga på några ställen i din närhet om de kan ta hem Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Malin]
2012-01-07 11:25
#2

#1 Ah, då ska jag kika efter det! Tänkte det var bäst o fråga så jag inte går o snurrar på ICA i onödan Flört

Tack för hjälpen!

DesK
2012-01-07 11:32
#3

Ja klart att det är bäst att fråga, istället för att springa benen av sig Flört

Mandelmjöl har jag sett på Lidl och City Gross Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Marianns LCHF Mat & bak
2012-01-07 13:54
#4

#0 Det är viktigt om du ska baka på kokosnötsmjölet att det är "rätt" mjöl, leta ett mjöl som har endast 4 gram kolhydrater per 100 gram.

Är det mer så får du "malda flingor" och det ger mer koksomsmak och också kakor som blir omelett.

Finns det ingen sådan deklaration så köp inte mjölet, då är det troligast "fel" mjöl. Dvs OM du ska baka på det.

Du kan också mala mandel själv av skållade och skalade mandlar, bara så du vet. Glad

[Malin]
2012-01-07 15:12
#5

#4 Jo, det är detta jag tänkte på: http://lchfbutiken.se/15/kokosnotsmjol-eko

Hur maler man det själv? Känns väldigt avancerat men jag kanske är helt ute o cyklar?

Marianns LCHF Mat & bak
2012-01-07 15:21
#6

Mandelmjöl är lätt att mala själv (ej Kokosmjöl)

du skållar (kokar upp) mandeln och slår av vattnet och skalar dem, se till att de är väl torra innan du mal dem i en mandelkvarn.

Om man ska baka kakor som man vill ska smaka mandel bör man alltid mala själv (tycker jag), för det blir en bättre mandelsmak. Men om man bakar och har mandelmjölet för fyllnad och det är annat som ska smaka, så är köpt precis lika bra.

Det koksonötsmjölet som lchf butiken har är rätt kokosnötsmjöl, det är 100% säkert.

Annons:
[Aquelegia]
2012-01-07 18:51
#7

Mandelmjöl hittade jag på lidl häromdagen.

[TrevorS]
2012-01-07 23:19
#8

Mandelmjöl säljs ju ibland som mjöl även i vanliga affärer. Man gör ju mandelsnäckor av det mjölet oftast.

Kokosmjöl kan du göra själv, men lite krångligare då du måste förvälla den innan, pressa ur vätskan, torka och sedan mixa/mala i kaffekvarn eller liknande till riktigt fint pulver. Det tar tid och billigare att köpa i hälsokost än att göra själv.

Upp till toppen
Annons: