Annons:
Etikettfågel
Läst 6373 ggr
MaMaMade
12/29/11, 2:32 PM

Förstörd kalkon?

Äter ofta kyckling men mest i filé-form o den kör vi oftast fryst eller halvfryst direkt in i ugnen. Nu har vi köpt en mindre kalkon för att  äta på nyårsafton. Jag tog fram den igår eftermiddag o meningen var att ställa in den i kylskåpet igårkväll. Det glömde jag naturligtvis bort i stressen över upptäckten att Minstan fyller 7 år idag!

Så kalkonen har stått framme i tvättstugan tills nu, cirka 1 dygn alltså. Den känns tinad utanpå (fortfarande i sin plastförpackning), inuti vet jag ej. Inga upptiningsanvisningar står på förpackningen. Nu är frågan; hur länge vågar jag vänta med att tillreda den?

Bör jag kanske göra den färdig redan imorgon?

Annons:
DesK
12/29/11, 6:42 PM
#1

Om du förvarar den i kylen nu så kan du vänta till nyårsafton med att tillreda den. Öppna dock gärna förpackningen och ta ur eventuellt krås, då märker du också om den är helt igenom tinad.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MaMaMade
12/29/11, 7:15 PM
#2

*Puh*! Tack för det DesK!

[Aquelegia]
12/30/11, 12:31 AM
#3

Min gås råkade stå framme i nästan 2 dygn för jag var snurrig och hämtade den en dag för tidigt (fick inte plats i frysen och ingen snö på balkongen i år) Den klarade sig Glad

MaMaMade
12/31/11, 7:41 PM
#4

Luktade, såg ut o smakade helt okej, får se vad som händer inatt! Flört

Upp till toppen
Annons: