Annons:
Etiketterrådtips
Läst 2867 ggr
Anders 50
12/20/11, 9:43 PM

Frysa Janssons?

Hittar inget om detta här på Matlust så….

Har ni nåt knep för att frysa Janssons frestelse så den blir god när man tinat den?

Någon särskild sorts potatis som passar och inte "fryser sönder" ?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Annons:
Sophey
12/21/11, 9:23 AM
#1

Jag har aldrig direkt haft nagra problem med sonderfrusen potatis men den jansson som vi alltid fryst in har vi haft lite extra sas i da en hel del sas dunstar vid uppvarmning och da kan det bli torrt.

Medarbetare på matlust

DesK
12/21/11, 10:39 AM
#2

Utöver vad Sophey säger så vill jag tipsa om att använda fast potatis och inte mjölig Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anders 50
12/21/11, 11:03 AM
#3

Så det är ingen vits att göra den "nästan" klar i ugnen och sen det sista när den tinats och ska ätas?

Jag tycker att potatisen blir lite gryniga i konsistensen när den varit fryst, inte alls som färsk.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

DesK
12/21/11, 11:07 AM
#4

#3 Jo det blir bäst om du bara gör den halvfärdig innan du fryser den. Det där med grynig potatis känner jag igen, mn jag tror att det är mjölig potatis som ger det resultatet.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sophey
12/21/11, 11:12 AM
#5

Jag tror att det är mjölig potatis också då vi gjort den på fast potatis och aldrig haft problemet. Det ar jättebra att göra den halvfärdig på det viset som du berättar och det kan nog hjälpa mot potatisen också Glad

Medarbetare på matlust

Anders 50
12/21/11, 11:14 AM
#6

Ok!  tack för tips!   Glad

Ska testa!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Annons:
Upp till toppen
Annons: