Annons:
Etiketterdryckerövrigt
Läst 1965 ggr
MonisN
2011-12-19 23:05

Mumma

Jag skulle vilja göra Mumma på julafton, men har tappat bort ett suveränt recept jag hade en gång. I den var det ganska många saker, men nu skulle jag vilja göra någon enklare med bara få ingredienser, men som ändå smakar Mumma. Finns det något som har ett recept att dela med sig av?Glad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
dolfen
2011-12-22 15:21
#1

Själv har jag aldrig smakat mumma. Men här hittade jag ett recept som verkar enkelt.

MonisN
2011-12-22 18:50
#2

Tack dolfen, det var ett enkelt recept. Får se om jag har något portvin hemma. Jag hittade faktiskt mitt borttappade recept som kommer från Sjömagasinet i Göteborg, på samma sajt. Nu vet jag inte om jag har alla ingredienser hemma så vi får se om det blir någon mumma. Julhandeln är avklarad för min del för den här gången.

Har du inte smakat så gör det någon gång, det är verkligen gott till julmat.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


dolfen
2011-12-23 18:33
#3

Kul att du hittade det borttappade receptet. Glad

Kom på att jag kanske har druckit mumma. En väldigt enkel sådan.

Jag brukar nämligen, när jag sitter vid julbordet, blanda julöl och julmust efter eget tycke.

MonisN
2011-12-23 19:21
#4

Ja, jag blev glad att hitta receptet där. Själv fick jag det av en servitris på Sjömagasinet för många år sedan. På den tiden var det Leif Mannerström som ägde den restaurangen. Det finns ju massor av olika mumma, du har gjort din egen variant. Alla recept är bra utom dom dåliga Tungan ute

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Upp till toppen
Annons: