Annons:
Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 3316 ggr
[Fiction]
2011-12-14 15:38

Restaurangtips i Stockholm

Gillar du japansk mat och bor i Stockholm? I så fall borde du kika in på Ki-Mama Ramen på Birger Jarlsgatan 93 och testa deras goda nudelsoppor.

Jag kan även rekommendera deras sushirestaurang på Observatoriegatan 13, som enligt mig har stans bästa sushi (har för mig att de har fått någon utmärkelse för det också). Bäst sushi har de under lunchtid i början på veckan.

Vilka restaurangtips i Stockholm har du?

Annons:
DesK
2011-12-15 14:53
#1

Åh japansk mat är så gott! Tungan ute Får försöka komma ihåg detta till nästa stockholmstur Glad

Det finns flera trevliga restauranger i såväl Hötorgshallen som Östermalmshallen Glad

Någon här som käkat något bra julbord i stockholmsområdet?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2011-12-15 15:59
#2

spännande, tråd, den norpar jag!

Jag ska ju snart till Stockholm och kommer att äta ute flera dagar, så alla tips slukas Skrattande

Sophey
2011-12-15 19:42
#3

Tassavtryck Cool Jag ska tanka efter om det finns nagot bra stalle som jag kan rekomendera raknas aven fororter eller enbart stockholm-city?

Medarbetare på matlust

[Fiction]
2011-12-15 20:04
#4

*tipsar lite mer*

Restaurangkedjan Vapiano finns iofs även utanför Sthlm (kanske lite trist förslag därför), men jag vill ändå slå ett slag för dem du gillar pasta och italienskt. Mga goda vegetariska alternativ där också. :)

De har tre restauranger i city - en i Gamla Stan, en på Kungsbron och en vid Stureplan. Jag har ätit på alla tre, men tycker bara att de två sista höll måttet.

Sophey
2011-12-15 20:10
#5

Jag har bara vart hos en Vapiano tva ganger och bada gangerna tog vi alla fyra olika matratter och de var inte bra har for mig att det var den vid kungsbron som vi var pa Rynkar på näsan

Medarbetare på matlust

[Tassy]
2011-12-15 20:16
#6

äsh vilka dumma öppettider de har, hade tänkt att luncha på ki-mama Gråter

Annons:
[Fiction]
2011-12-15 20:16
#7

#5 Okej. Ja, smaken är ju som baken… Personligen tycker jag att det är rätt bra mat för en relativt billig penning. Typiskt lunchställe, liksom.

Tycker iofs att mkt beror på kocken som tillagar maten. Vissa är bra, andra sämre… Vet att mga lovordar deras pizzor, men de är ingen favorit hos mig. *föredrar pastan*

Sophey
2011-12-15 20:26
#8

#7 Ja smaken ar ju som baken och det ar ju charmen med smak Skrattande Jag har nog bara haft otur bada gangerna jag vart dar med en dalig kock da pastan var jatte grynig och overkokt annars hade det vart jatte gott Rynkar på näsan men jag far nog ta och besoka en annan vapiano och kolla igen nasta gang jag ar i Sverige Skrattande

Medarbetare på matlust

[Fiction]
2011-12-15 21:33
#9

#8 Synd. :/ Jag tycker nog att Stureplan är bäst på pasta, så du kanske kan testa den nån gång?

Anterrabae
2011-12-15 21:34
#10

trevligt med lite restatrangtips till nästa stockholmsvisit! Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2011-12-16 09:09
#11

Jag tycker att vi kan tipsa om ställen i hela storstockholm här, alltså fritt fram för tips i alla förorter Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-12-17 01:40
#12

Mattorget i Heron City hade ett mycket trevligt vegan-utbud, som dessutom var glutenfritt.. Även ett bra mjölkfritt och äggfritt utbud.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Khadidja
2012-02-10 12:43
#13

Har någon ätit på Stavros Taverna på medborgarplatsen? Ska nämligen dit med mitt hjärta och ett annat par på tisdag! :) Om det är någon som har vart där kan ni väl tipsa om vad man bör och inte bör beställa? En kompis till mig köpte presentkort x 2 och då får man beställa totalt 16 mezerätter och med drinkar till det Skrattande

Kollar man på menyn ser allting iallafall jättegott ut! Vattnas i munnen.. Åh mat. Nej nu blir det nog att äta lite lunch..

Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.

Annons:
[Fiction]
2012-02-10 13:28
#14

#13 Ja, men det var flera år sedan (min bror jobbade extra där då). Minns tyvärr inte hur maten smakade, men jag har för mig att den var helt okej. (Jag brukar i och för sig vara rätt kräsen med grekisk mat, eftersom jag själv är halvgrekinna och van vid min pappas hemlagade grekiska mat.)

Upp till toppen
Annons: