Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 942 ggr
Monarchy
12/7/11, 9:54 PM

Håller era bakelser hem?

Håller på med ett projekt och skulle uppskatta enormt om du/ni skulle kunna svara på dessa frågor!Skrattande

Har ni stött på problemet att när ni köpt tårta,bakelser på konditori och kommit hem har det ni köpt varit , förstört?  omformat, fult. Tack vare att det åkt runt i kartongen? vält omkull?

Om detta har skett att ni råkat ut för detta. Var det en olycka (stötte in i någon) eller oförsiktighet  (slänger förpackningen i bilen och när ni är hemma har allt blivit kladd) ?

Och när ni köper bakelser och tar med er det. Vid vilka tillfällen gör ni det?   Bara på födelsedagar? nyår? helglyx?

Vad tycker ni om bageriernas/konditoriernas förpackningar?

Hur tycker ni att mataffärernas förpackningar är i jämnförelse?

Tusen tack till er i förväg som ger mig 3minuter av eran tid.

Annons:
[Tassy]
12/7/11, 11:00 PM
#1

De få gånger jag handlat på konditori har det varit fråga om gräddiga bakelser/tårta, och det medför att kartongen gärna börjar lösa upp sig på grund av vätskan, så ja där har vi ett problem tycker jag.

Sen är ju kartongen väldigt tunn och sladdrig, så man får vara ytterst försiktig för att allting inte ska bli mos.

Monarchy
12/7/11, 11:09 PM
#2

Man får överväga,   tunn och sladdrig jämnfört med tjock och stadig. Då en endast används en gång.  Pris,  miljön etc. 

men jättebra information, tusen tack Glad

[Tassy]
12/7/11, 11:11 PM
#3

En tanke är ju ifall man bara kunde ordna så att botten blev mer stabil, det tror jag skulle hjälpa en hel del. Kanske en extra kartongbit?

Monarchy
12/7/11, 11:45 PM
#4

Jodå finns många lösningar men just nu söker jag bara information om människors vanor i detta sammanhang, vad dom gillar och inte gillar med dagens förpackningar som används. Glad

Upp till toppen
Annons: