Annons:
Etikettmatprat
Läst 1158 ggr
[TrevorS]
12/6/11, 9:05 PM

Saffran - Fråga!

Visste du att saffran är giftigt i höga doser?

Kan hänvisa er sedan till sjuk av saffran!

Annons:
Frida
12/6/11, 9:07 PM
#1

Som så många andra goda saker i livet, muskotnöt till exempel.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[TrevorS]
12/6/11, 9:09 PM
#2

#1. Pratade om den också i den andra tråden, den visste till och med jag om att den är giftig i för höga doser. Det har ju gått ut varningar som man sett sedan jag var liten.

MonisN
12/6/11, 10:48 PM
#3

Jag kände inte till det, men visste däremot att muskot är giftigt.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
12/7/11, 10:13 AM
#4

Jodå jag visste om det om både saffran och muskotnöt, men minns inte hur eller var jag fått veta det. Bittermandel är ju också giftig.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
12/7/11, 10:26 AM
#5

Idag ska jag i alla fall baka lussekatter med saffran! Det är väl som med allt annat att lagom är bäst.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


ettlitetalias
12/7/11, 11:29 AM
#6

Ja många kryddor är det, så även kanel.

Annons:
[sakring]
12/7/11, 11:56 AM
#7

Ja jag visste att saffran är giftig precis som bittermandel och muskotnöt, däremot så kände jag inte till att kanel är det.

[Tassy]
12/7/11, 12:23 PM
#8

jag kände också till bittermandel, men kanelen var jag osäker på efter att ha sett ett tv-program där en snubbe åt en hel träslev kanel Tyst

Zadeira
12/20/11, 11:46 PM
#9

Peppar är det likadant med.

Farwuq
12/21/11, 8:10 AM
#10

Jo, visst visste jag att dessa kryddor var giftiga, det fick jag lära mig redan i gymnasiet i mitten av 70-talet.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Bjornen
12/21/11, 3:25 PM
#11

Allt är giftigt i höga eller mycket höga doser. Saffran är giftigt i måttigt höga doser. Det har jag vetat innan jag började i skolan. Förr använde man essenser för att förstärka smaken och späda ut riktig saffran, utan att få i sig giftiga doser.

Upp till toppen
Annons: